07 November 2010

Aku yang Tenat + Muntah

Semua yang dirancang untuk cuti deepavali hancus..Bermula khamis malam aku tetiba rasa badan tak sedap..aku rasa mcm loya2..aku rasa macam berdiri tak betul..rupanya tepat kul 12mlm aku muntah dengan banyaknya...aku dah bgtau hubby yang rasa mcm nak muntah..hubby ingt tak serius..masa muntah tu abis semua makanan yg aku makan kelaur..abis..segala macam mak nenek makanan tak hadap..keluar sebijik2...wek..wek..wek..inila situasi yang paling aku benci!!!

Selang berapa minit muntah lagi..sakan giler aku muntah..ingatkan kejap je..aku pun minum2 tido...pastu kul 4pagi bangun lagi muntah..badan aku tak panas pun..(ni mmg menangisla) hubby aku terkejar2 jaga aku n jaga anak..

Tak habis lagi jam 7 pagi muntah lagi..woi lemah betul badan aku skrg ni...minum milo muntah..apa2 yg masuk dlm perut aku keluar semula..mmg inila situasi/keadaan yg aku benci..

jam 9 pagi muntah lagi..aikk ni tak leh jadi..cepat siap2 pergi klinik..mula2 pi klinik annur dkt dgn umah..tapi tutup sebab buka jam 10.30pg..kami bergegas pi hospital putrajaya pulak,,sampai sana penuh ramai giler..tak tahan tggu..aku pusing balik pi klinik midivron(btl ker ejaan) jumpa doktor dlm keadaan aku yg lemah sgt...laki aku tggu dlm keter sebab anak aku tido..anak aku pulak lasak dlm keter...selepas jumpa doktor n dpt ubat..aku telan dulu ubat tahan muntah..sampai umah muntah lagi..adoiiiii...kali ni mmg badan aku dah lemah selemahnya...masuk apa saja muntah lagi...kali ini aku tido..aku paksa tido....hubby aku buat jaga kami..anak kau ni time ni dia meragam nak dukong.,aku dah tido..bgn2 aku msg mak aku..pastu mak aku suh balik...

kul 4.30ptg terus balik gemas..sampai gemas muntah lagi..malam muntah lagi...kali ni mmg longlai aku..mama aku kasi ubat pening n tahan muntah dan macam2 ubat..muntah lagi..akhirnya aku tertido..soknya dah ok..cuma badan lemah selemah2nya..bayangkan nak dukung anak pun tak larat...

Ahad

Ahad tak pasal2 hubby kene jemput balik..sebab aku dah bengang tahap gaban..semua pentingkan diri..Ikutkan aku pun baloh pentingkan diri tapi aku banyak mengalah dgn mereka..mereka2 ini tak serius...bila aku cakap benda yg serius so korang kene faham..ingat aku saja2 nak cakap..Kalau aku tggu mrk kompem lambat..sebab mrk ni tak serius..kita ada masa2 perlu serius..tapi kalau selalu main2 macamnila jadinya...itula aku dah awal2 bgtau org aku akan serius mengikut situasi..kalau masa itu perlunya serius jgn main2 dgn aku...

Kami terus ke Shah Alam sebab adik ipar suami kawin..kami sampai lambat...lebih kurang kul 2ptg..tapi ramai lagi org cuma tak jumpa sedaramara mereka dah balik...
Pas makan2 kami lepak ngn family hubby...amibil2 gambar..yg tak bestnya aku tak preper btl2..semua ni hubby yg bawakkan..so mmg tak bergicu dan tudung tak proper tau..macam selekeh ja aku...tapi aku mentain selamber..buat relex ja...entahla gambar ok tak aku tak taula..paling selekeh akula...


Ahad Malam


Kami tido seawal 8mlm...betapa kami letih...aku boleh demam pulak mlm tadi...telan panadoll terus tido..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers