02 April 2011

1 April - hapy beday my lover...





Masa pi melaka ni je yang mampu aku hadiah kan iaitu ais cream Buskin robbin...rm14 tau mahal gak..hehe

tanggal 1 april aku ambik keputusan untuk aply cuti dan dalam masa yang sama kami ke Hospital Pakar Putra Melaka..aku siap2 pagi dan buat sarapan..then aku siapkan barang2 hafiy utk hantar dia kat taska..aku tak mau bawak dia sebabnya kami nak cepat dan tak mau ada gangguan..hehe..sian hafiy..

So kami gerak ke melaka dlm jam 9.30 pagi rasanya..dalam jam 11pagi kami sampai melaka..dan terus daftar kan huby kat kaunter depan..so selesai daftar kami tggu giliran..kami berjumpa dengan Datuk Doktor Dushan K.Kanna..aku mmg suka dengan doktor ni ..sangat la bagus..aku decide utk hantar huby ni lama dah tetapi dia takde masa ..dan huby aku mmg tak mau pergi...lately ni dia punya hidung dan teruk then pagi2 berdarah..so aku terus set apoiment dan kami pergi 1 paril..kerana masa ni beday hubby aku...

dia pun dah risua kerana hidung dia teruk sejak kebelangan ini..RESDUNG?? istilah ini hanya untuk istilah kita org melayu..sebenarnya kalau ikutkan sains dan teknolgi istilah ini tiada..kerana masalah hidung ini memang ramai yg hadapi..tetapi ia adalah bersifat biasa atau teruk..laki aku ni dah teruk sebab bila check dalam menunjukkan kebengkakan yang menyimbat hidung dan tak ada sikit ruang pun utk dia bernafas..kalau makan ubat je pun mmg tak elok..


PEMBEDAHAN


so kebetuan doktor pakar setelah dia bagi ubat dan testing macam2 ubat kat huby aku...so setelah 2jam dalam pemerhatian,dia doktor pakar memberi cadangan supaya operation dijalankan..

doktor tanya da medical card tak?so kami jawab huby takde..doktor akan luruskan tulang hidung huby aku yg semenangnya bengko/tak normal..so doktor akan luruskan dan buang ketulan bengkak yg menganggu pernafasan..kos semua untuk bayar sendiri adalah 6 ke 7 ribu..kalau claim medical card adalah 9ribu..so doktor bagi huby ubat sementara bwk umah..dan suruh buat perbincangan dulu...kalau setuju dan mamapu boleh la pembedahan dijalankan segera..aku mmg yakin inila jalan terakhir utk elok..macam mana makan ubat pun mmg tak elok..ia akan menganggu pernafasan dan akan memburukan keadaan lagi..

tengokla macam mana..kami akan mintak surat dan refer kerajaan..

masa besay huby aku tak bagi hadiah apa pun..sbb aku dah celebratekan dia masa besday afy..kat melaka aku belanja dia ais cream buskin robin...boleh la rm14 cup sederhana..mahalkan???hehe..sesekali boleh la...

kat jusco kami beli baju kemeja aku dan seluar sleak lagi aku..dan hadiah anak marzuki..

masa ini jugakla kasut bola adidas laki aku hilang..mmg aprilfool la.!!nasib dah puas guna kasut ini...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers