11 April 2011

aku MC pulak..



inila pakaian dan alat zaman kegemilangan islam dahulukala.



bayangkan lilin zaman dahulu..ini tempat letak lilin..



Batu bersurat.

since sabtu aku dah stat seram sejuk lagi..sebenarnyer aku pi muzium kesenian Islam kat KL...pi jalan2 sementara sebelum hubby masuk kelas..aku tengah study pasal kesenian Islam sekarang..so aku ambil peluang keemasan ni sikit utuk pi muzium kesenian islam...aku tengah buat reseach sendiri..hehe...stop pasal research2 aku ni..sebab aku masih dalam proses..apa??ingat aku ambik degree pengajian islam ker??boleh gak kan??sebagai penambahan ilmu..insyAllah..

Pasal demam ni aku pun macam dah agak2 dah sebab masa kat muzium ni aku dah stat seram sejuk..mmg tak bestla badan gini..so aku teruskan kan juga misi aku..then aku dah siap selesai semua ngn hubby dan anak aku pun kami balik..pi makan pun aku tak abis tak selera..bergegas balik..sebab nnti aby nak pi kelas..

masa kul 3 tu aku dah stat panas..aku telah 2 bijik panadol..aku biarkan jer anak aku main sorang..aku baring jer dan berselimut..

bila dah ok aku pun buat kerja umah seperti biasa..masak utk afy yg aku dahulukan..

siap masak aku bagi afy makan dulu..dia kenyang aku lega..ok dia pun dah ngntuk...aku pun enjut2 buka air cond pun aku sama lelap..bangun2 jer dah kul 7mlm..fuh sib baik dah asar..afy bangun dulu...dia baring jer sebab dia tgk mummy dia tido lagi..hehe..baik anakku..faham mummy tgh demam...

malamnya aku dah stat mengigil la...aku pun msg huby suh balik umah..sepatutnya huby aku tido sana sebab asigment last dia tak siap lagi dah ahad tu kelas yg terakhir utk sem ini..dia nak ezam dah..kesian huby pun balik..tak tido jaga aku..aku teruk kalau demam macam nak mati hehe..itula hakikatnya bila kau demam..sgtla teruk..sebab itula aku tak suka dema..

ahad malam dalam kul 10mlm mama aku n adik lelaki aku dtg..terima kasihla datang..sebab dia risau aku teruk demam..so 11mlm aku pi Emergency hospital putrajaya...nasib aku baik kerana tak ramai pesakit masa ni..aku cepat diberi ubat oleh nurse di situ..dan kejap tu giliran aku pula samapai..aku pun ceritala pada doktor bla-bla-bla..aku tak mau pi swasta sebab aku punya penyakit ni lain..kalau org lain cepat elok aku lain pulak..itula aku pi kerajaan sanggup tggu lelama..kerana ubat kerajaan ni ikut step2..seblm kuar aku pun minta MC kat doktor..doktor tu baik pulak siap cakap nak berapa hari hehe...aku pun cakap 2hari jela..adoi..rugikan kalau doktor baik tak minta lagi lama..aku pun tak maula..aku nak pi kerja..bagusla doktor ni...jarang aku dapat doktor macamni bagi mc tye..hehe

selesai jumpa doktor aku pun tggu giliran ambik ubat..ini yg tak bestnye sebab farmasis tu seorang diri kerja..so dia mmg slow nmpknya...lemah lembut orgnya...hehe..aku dapat ubat kul 12 baru gerak balik..sampai umah aku terus makan antibiotik yg diberi..

dalam 30minit tue aku dah mengaruk sikit kat kaki dan tangan aku..

aku pun tertido..dalam 4pagi aku bagun kerana dah tak tahan asyik menggaruk jer..

aku bagun tgk muka kat cermin dah macam kene gigit TEBUAN yaAllah kenapa ni...aku ingtakan kene demam campak..aku cepat kejutkan huby aku masa tu gak pi teruk emergency hospital putrajay lagi..

samapai sana semua staf2 yg kerja tu perasan aku dtg semula..dalma 4.30pagi (nasib takde org sakit) aku terus dapat rawatan kecemasan..bial doktor tengok rupanya aku TIDAK SERASA DENGAN ANTIBIOTIK INI namanya: ERYTHROMYCIN ES..so apa lagi aku kene injetla adui sakitnyanyer MA tu cucuk..kat tangan lak urat tanganku..emm ni yg aku tabahkan hati..nak baik la punya pasal...dah kecoh kat situ tye kenapa ngn aku bengkak2 muko dan badan semua dah macam kene terbakar..kuat sungguh antibiotik ini..aku baru pertama kali makan jenis antibiotik ni..pasni mmg aku diharamkan kan la amakan jenis ERYTHROMYCIN ES dan amoxicillin..ini jenis yg aku tak akan makan sampai mati..bahaya tau bila kita tak sesuai makan akan mengakibatkan sistem ketahan badan rosak..

Bayangkan nak hilangkan sebijik dlm badan ni ambil masa 2hari baru lega..sebelum tu mmg la aku macam beruk tergaruk2..nasib awal2 aku dah ambik MC..demam aku terus baik..yg lain jadinya bengkak2 pulak badan ni dan muko aku..sekarang aku tengah nak abiskan 1 dos lagi ubat buang antibiotik yg ni...

aku nasihatkan kawan2 dan semua agar simpan nama antibiotik yg korang tak boleh makan dalam wallet..senang bila doktor tanya boleh tunjuk..kalau cakap kang salah pulak..inila pengajarannya..aku pun dah stat simpan nama ubat ni dlm wallet...

okla nnti aku upload gambar2...

sekarang huby kau pulak demam..aku pulak jaga dia malam2...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers