28 April 2011

April yang sungguh mencabar

Hari ini adalah april yang last untuk hari bekerja..sungguh mencabar imanku..inila dugaan yang harus aku tempuhi...

Anak aku demam demam dan demam lagi..akhirnya anak aku demam berpakej...anak aku kene batuk,selsema,demam dan ulser mulut...sungguh kesian ku lihat penderitaan seketika ini..bayangkan kalau kita sakit..ini kan pula anak yang tak tau apa2..dia sakit hanya menanis dan terus menangis sahaja..ubat yang diberi oleh doktor tidak menahan sakit dia...

kalau kita sakit mulut kita boleh la kumur mulut..ini anak kecil memang tak boleh nak buat apa2...

kalau sakit aku la yang paling sibuk...dan kesibukan yang ada juga tidak tertangan...hanya doa sahaja yang dapat ku tolong...

PakaR Kanak-Kanak An-Nur

Ini lagi satu yang mencabar dan mengugat imanku..klinik ini tutup jam 1tghari sehingga 3ptg..apa yang kami buat, cepat2 gerak terus pi bangi..sampai tepat 12.30tghari..kaunter tutup...aku berlari cakap takkan dah tutup..korang ingta korang tu gomen ker?swsta pun nak tutup awal.padahal kita dtg kerana anak sakit sangat..boleh nurse situ buat muko selamber..dah tutup sambung petang!!aku cakapla kami dah sampai takkan tak leh terima kami...nurse tu ckp petang sambung..macam hampeh betula!! ingat kita nak lepak2 saja2 nak kesitu..tak der maknanyer...dah la bayar mahal tapi layanan macamni gak...geram betul..kesian afy..terpaksa kami balik..kami tak mau pi klinik lain sebab nak gak jumpa pakar kanak2...utk rawat afy..biar dia betul2 dapat ubat yang sepatutnya...so kami terus pi PKNS untuk makan...kami makan KFC jer...afy mmg tak mau makan..air liur dia melelh jer..

sampai umah dia tetap panas..aku tuam2 kepala dia..afy tetap melalak2..kesian sungguh aku menangis dlm hati..aku tuam2 kepala dia bagi ubat batuk dan demam sikit..so afy pun tido..aku buat kerja umah yg tertanggug2...masak dan sapu umah yg dah macam tongkang pecah tue..

5.30ptg huby balik///aku ajak terus pi an nur...sampai sana doktor lain..nasib tak ramai org 3 org jer...tiba giliran afy terus aku popet2..dan cakap apa yg afy alami...doktor cek tegok ulser afy dah merebak dan kerongkong dia merah teruk...patutla air liur dia keluar jer tanpa henti rupanya ada something wrong pada mulut dan kerongkong dia..kesian sungguh!!!40darjah celcius tau..terus doktor pakar bagi ubat sumbat buntut..doktor tengok pun kesian..

balik aku terus bagi antibiotik..lega...

malam melalak2 memang sukar dia nak tido..sina sungguh...nasib mama aku dtg sudi jaga afy...

aku tido nyenak sbb keletihan yg melampau...mama aku yg jaga afy..pagi dia meragam lagi dan terus meragam...sakitnya bukan kepalang pada mulut dia..sampaikan doktor annur tgk suara dia tak de..sbb dah sakit sgt...

YaALLah sembuhkanla sakit ulser dan demam batuk anakku!!!amin!

2 comments:

Faina Arisya said...

jumpa Dr Khairul Anuar eh.. Dr tu baik.. Insyaallah, affy akan cepat sembuh..

emyda said...

bukan dokto khairul masa tu dah balik..doktor lain lelaki botak putih2...dan doktor praktikal sekali ada..

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers