08 March 2012

Terima kasih PM

Semalam semua penjawat awam menanti2kan keputusan yang PM nak umumkan...berkenaan SBPA..syukurla dapat PM yang memahami rakyat..sebenarnya PM dah tugaskan kerja2 ini kepada orang JPA..JPA kan mewakili kerajaan..yang aku geramnya, perbincangan JPA dan Cuepect langsung tak mendatangkan apa2 hasil...kesian betul bila kita tengokan..seolah2 PM dah arahkan tugas ini kat JPA,tapi tak dapat setel gak..yelah bagi aku dah bos bagi kerja kat anak buahnya, lastly PM gak kene turun padang...dalam masa sama,banyak lagi benda nak PM pk kan untuk negara..pasal gaji pun JPA tak mo uruskan atau tak mo berbincang bebaik dgn Cuepek...tak apa2 aku tgk..

PM ni byk kerja, tak kesian langsung..orang awam tau merungut jer...pembangkang or semua yang tak suka PM bising je...bagi akula..cuba korang duduk di jawatan PM tu, semua org mmg tak puas hati ngn Kerajaan or sewaktu dengannya, tapikan, dlm masa sama jadilah riasonal sikit, takkan la sebab duit jer nak kecoh alam..bukan tak dapat duit langsung..akula kalau org kasi aku ambik...bila sesiapa dah duduk di kerusi ITU la,pasti ada je org complain2..standard la kan...ingat senang ke nak uruskan negara...macam2 benda nak pk..dah sememangnya kita ni duduk di negara yg guna sistem yg zalim..apa boleh buat...cuba pk, duit kerajaan or gaji yg kita dapat ni? datang dari mana?mmgla ada cukai semua..but takdela semua dari cukai..entah mana dtgnyer pun kita tak tau..sebab kita bekerja bukan jual barang..bekerja pun buat kerja utk dalaman gak...berlainan dengan swasta..swsta bisness..lain tau...so kita tak leh nak pertikaikan apa2...sbb kita sendiri tak tau dari mana hasilnya...

dengan kenaikan gaji ni,alhamdulillah la dapat la kita duit lebih ...sememangnya isu2 duit ni sensetif tapi apa boleh buat..kesian gak aku tgk PM, macam2 dia nak uruskan...nak memenuhi kehendak rakyat...aku pun tak faham la kekadang sikap tamak manusia...mmg manusia macamni...tak pernah puas,,,aku pun sama...tak boleh nak lari..cumanya,aku menasihati diri aku agar jgn tamak...muhasabah dirila lagi,agar negara malaysia ni tak jadi macam negara2 lain yg hancur dek kerna duit...waAllahualam...

note:aku mmg perlukan duit...huhu

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers