19 March 2012

Sarat2 pun Redah jugak

Tolong Adik Pindah Rumah

Sabtu ahad macam2 kami buat..walaupun sarat2 ni tidak menjadi penghalang untuk aku keluar rumah buat macam2 aktiviti...lagipun aku tak suka manjakan diri sangat...bagi aku lagi aku duk saja diam di rumah lagi aku bosan dan lagi buat aku sakit badan....hujung minggu tu jugak family aku semua ada..berkumpul..misi minggu lepas hari sabtu dah pun selesai...kami semua bersama2 memerah keringat yg ada membantu adik aku yg baru kawin tu pindah2 barang dan perabot..macam biasa Busu aku yg ada lori..so kami gunakan dia dan lori dia utk mengankut2 semua barang2 dari Gemas ke Puchong..ala bayar jugak mana ada free..Busu aku ni kalau kami tak guna khidmat dia dia akan merajukk..tah apa2...kalau kita niat tak mau ganggu dia...nanti dia pulak yg merajuk ingat tak mo guna khidmat dia...bayar tetap bayar..huhu..pelik kan...okla setel jugak misi kami utk tolong pindah2kan katil,tilam,mesin basuh dan peti ais...

Seronok afy sebab ramai ada...dia pun ok tak meragam time kami sibuk2 kemas...


sian laki aku ni...dia ni tunjuk kuat..pastukan aku gak picit perut dia..sakit senak..


orang penting..nasib peti ais lama ni berguna gak bole bawak pindah2..sementara ni tak payah adik aku beli...ambik je brg2 lama kat umah mak aku..


Lori Busu kami...angkut barang dari gemas ke puchong...


Note: aku skrg tgh sakit2 bahagian bawah...takde mood nak taip..tapi taip jer la...so tgkla gambar2 semua kat FB...sbb aku takde kudrat nak upload kat blog...kat fb aku upload keseluruhan jer...serius aku takde mood ni..sakit mkat bawah macam nak bersalin rasanya...tapi aku still dtg kerja...

Pesta Belon Putrajaya

Ahad pepagi kami bangun2 tido terus pi tgk belon udara panas...aku mmg hajat nak pi pagi...sebab nak suh laki aku naik beloon tu..sampai2 mmg dah ramai..tapi masih tak jem,,,mmg hapy la aku sarat2 pun slow2 jalan kaki dariparking yg jauh ke tapak pesta..

kalau duk umah lagi macam2 nak buat...alang2 laki aku cuti takde kelas..tu yg aku ajak kuar bawak afy jejalan..afy pun dah faham benda2 ni..seronok bawak afy time dia dah faham ni...macam2 dia bebel2kan...pelat2 bahasa dia....alhamdulillah selesai..tiket naik belon habis...so kami just jejalan2 ambik gambar jer..

Seronok kami dapat pi pagi...

Petang kami terus ke KL...ke butik baby dan jusco AU Setiawangsa...shoping last utk barang2 baby baru....okla semua dah lengkap...ada 2 benda ni nak beli pas bersalin...

sampai umah 6.30ptg terus kemas2 umah..family aku pun dah balik..

weken mmg penuh jadual kami..okla setel plan...

note: gambar aku upload kat FB...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers