10 August 2010

Bulan Ramadhan

Bulan yang ditunggu kembali...tiap2 tahun kita akan terus melaluinya...alhamdulillah pada tahun ni berpuasa bertiga..sebelum ni aku berdua sahaja...walaupun anak aku masih bayi lagi kami teruja berpuasa pada kali ini...

Awal ramadan ni family aku semua memulakan puasa di rumah kami di putrajaya..mama,abah,adik2beradik dan abag ipar dtg bersahur bersama..mereka datang selasa malam...aku bersyukur kerana familyku memahami keadaan kami yang tak dpt nak pulang ke kampung..disebabkan kerja dan hubby aku belajar..tahun ni kami tinggal berempat termasuk adik kandung aku..dia bekerja sementara di KKM..sebagai kerani kontrak..boleh la sementara nak tunggu kerja tetap..

Sahur kami makan masakan mama yang telah tersedia awal dari gemas...ada mcm2 makanan mama bawa...aku lama tak makan putu mayam..dapat gak malam tadi aku bedal byk..hehe..mama aku order dari jiran sebelah umah..sedap..yam!!!

memang kecoh la sahur..ramai sangat rasanya...anak aku lena tido..sebab apa yang kecoh sebab anak sedara aku zahra ada..dia la yang memeriahkan pagi sahur..hehehe..makin bijak budak tu..dah setahun umurnya ...mmgla ligat...

selagi tak abis waktu kami makan jer..terutama aku risau pengeluaran susu berkurangan..itu yg makan jer. vitamin pun dah makan...

kesian mama aku..dia nampak penat sgt..tapi apa boleh buat dia yang nak datang putrajaya menjenguk kami...yg makin galak mama aku dtg sbb adik aku dua org ada sini..yang UKM dan yang duk umah aku..kalau kami bertiga jer,,,takdela mama nak dtg galak...kadang2 la kot..aku diamanahkan jaga adik2 aku..takpela sementara anak tak besar lagi..pasni mmg payah sikitla kalau nak menumpang2...

ramadan kali ni sambut di putrajaya..petang ni berbuka pun dgn family lagi.mebe familyku duk umah aku sampai kamis kot...pastu mrk akan balik kampung..

Aku harap aku dapat puasa peuh tahun ini..nak raya puas ngna anakku yang tersayang...

SELAMAT BERPUASA...PUASA LA BUKAN SEKADAR MAKAN MINU JER, PUASA LA SEMUANYA TERMASUK NAFSU MEMBELI UTAMANYA HAHAHHA

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers