02 August 2010

Anak aku Kembung Perut..

Kesian anak aku ahad dan isnin tak boleh berak..yang pelinya kentut jer..busuk pulak tu..sian sgt..aku tak sampai hati tgk kalau anak/budak2 kecik sakit..bayangkanla kita yang tak boleh berak..asyik kentut jer...mau tension dibuatnya..isnin aku tak kerja duk jaga dia..mana tidaknya ahad mlm tu kami tak dpt tido..sebab anak aku meragam dan menangis giler..serba tak kena dibuatnya..bayangkan kentut bila urut jer kentut..pastu tak berak...rasanya ubat kahak n ubat batuk yg dimakan tu mengganggu sistem pencernaanya..aku dah tak kasi..skrg anak aku masih ada batuk lagi..sian sgt...nak bg ubat batuk aku tak sanggup takut ganggu usus dia..baby mmg halus ususnya..aku tak bawa klinik..aku beli pam sabun dan bubuh kat lubang buntut dia..pastu memancut2 berak kuar..mmg betulla dia nak berak tapi tak dpt...masa aku tgk taik dia berlendir2..mmg kahak dia penuh pada taik tu..busuk sgt..sian anak aku..pastu baru dia happy senyum2..lega rasanya...

malam tadi aku bagi jer susu badan..mmg dia menuam jer..tapi tak berak...aku bubuh ubat berak kat lubang buntut dia pun masih tak berak..risau gak..aku hantar taska dah bagitau ciktu tu..

Pagi2 aku panaskan susu dari peti..sbb aku risau masa kat taska susu tu tak berapa panas..so mebe bole mengakibatkan kembung perut...

Harap2 anak aku boleh la berak dgn normal...yela baby mana leh cakap..dia tau menangis jer..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers