22 March 2010

Rumah Bangi

Nak cietr sikit hal umah bangi...sekrang secara rasminya umah bangi dah ada penyewa stat 20hb Mac lepas..sepatutnya lambat lagi nak bg org sewa tapi disebabkan penyewa nak sangat cepat so kami terpaksa bertungkus lumus mengemaskan brg2 yang sikit2 lagi tu n bersih2kan kwsn umah dengan segera pada jumaat mlm tu gak..

Sebenarnya dah ramai telefon2 nak sewa umah tersebut but kami tunggu jer lagi...sapa yang bayar booking so kami tutp iklan..disebabkan penyewa ini yang beria2..dia sanggup byr booking gak walaupun tak tengok dlm..mmg urgent sgtla katanya...rupanya dia baru kawin dan tinggal berasingan ngn hubby dia..hubby dia kat kelantan so mmg memerlukan sgt rumah untuk mereka berteduh hehe..ala kitakan dah kwin faham2 jerla, mrk duk berasingan..mcm2 hal kalau takde umah ni..so tanpa tengok dlm rumah dia suh kakak dia terus je jadi..nasibla umah kami ni mmg dah ok dan repair mcm2..so tak la salah dia memilih tanpa melihat umah ni..pas siap2 dia booking terus dia nak duk umah tu sabtu..so dengan keadaan aku yg sarat ni pun tlg hubby kemas n mlm tu gak bagi kunci kat dia..kat umah bangi tu kami tinggalkan langsir,tilam,meja dan box..kami faham org baru kwin byk duit habis..so kami sedekahkan jer semua tu..tak payah pk nak buat langsir..kita mudahkan org,semoga Allah mudahkan kami dan mudahkan aku melahirkan anak amin!!kami ambil deposit pun 1+1 jer..tak pyh deposit api air pun. kami lebih pentingkan agar dia pandai jga umah tu mcm umah sendiri..bukan nak untung sgt pun..asal ada org jaga dgn baik sudah memadai...

Happy dia..sabtu hubby dia dtg..kami yang memahami ni pun apa la happy gakla sbb menolong org yg sgt2 memerlukan..aku nak sgt cpt bersalin,so aku kemas la dan mop2 lantai la n mcm2 buat ms tue..org kata memeudahkan proses..tapi tak gak..hehe..penyewa tu masuk cuci kaki jer...

Checkup last..

Isnin aku checkup last kat klinik kesihatan..nurse siap ckp "aik tak bersalin2 lagi"..aku pun senyumla..masa checkup baby semua ok..dan aku tyela "ada checkup lagi tak?" nurse jwb dah takde lagi...kene jumpa doktor..doktor ckp dia bagi sampai jumaat jer..sabtu kene admit gak..adui sodih dgr..doktor check baby dn air ketuban n semuanya ok..cuma lambat jer..nnti sabtu kenela paksa dengan ubat..uh tu yg seram jer..harap2la semua berjalan lancar...

mlm2 aku dah stat tak cukup tido dan fikiran terganggu..rasa tak keruan jer..biasala dah tau mmg kita akan rasa gundah gulana..but mmg nak sgt cpt2 kuar.kalau inila jalan terbaik apasalahnya aku ikut..ada hikmah disebalik apa yg terjadi..yg penting baby aku sihat walafiat dan duk labor room harap2 tak la lama sgt..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers