09 March 2010

Hospital Putrajaya

Aku pi keje semalam..then aku mula rasa sakit..actly dah sakit dari jumaat lepas..aku buat deq jer..then kemuncak semalam la sakit sangat kat opis..ngah2 buat keje tetiba laks tak leh jalan dan rasa nak kencing.pi la toilet byk kali tapi kencing sikit2..yg last nya rasa nak pi toilet lagi tapi tak leh kencing..sakit sgt..aku suspek kencing kotor..but takkan tak elok2 lagi..sbb dah abis ubat antibiotik aku telan. Rasa contraction yang sgt sakit sampai nak jalan tak leh rasa dah kat bawah sgt baby ni..so aku ambil keputusan pi Hopsital putrajaya..coll hubby bergegas hubby dtg wl[undia tgh bz giler ngn engineer dia..terus pi wad bersalin..buat checkup kat nurse..samapi spital kul 1tghari..masa sampai spital sana tak ramai pun org..bila aku dah buat register ramai pula yg nak bersalin..bengkek btl..dah la aku sakit2 ni..dah siap register mcm biasala ambil berat dan urine..siap duk dulu..tunggu lagi sbb bilik nak buat checkup emergency penuh...

Masa bilik dah kosong aku masuk buat CTG..CTG tu mcm scan untuk dengar degupan jantung n pergerakkan baby rasanya..bila dia tgk semua ok..masa CTG tu lama gak naik rimas aku dibuatnya dahla nurse ikat perut tak leh nak bangun..biasala aku ni kan aktif na..baring lelama naik lenguh badan aku ni..adui..lambatnya..aku mcm2 pk dan berangan haha

Pa nurse buka terus aku lega dan aku bangun2 sementara tunggu doktor..hampir 2jam aku duk dlm bilik tu swg2..masanila pula banyak kes..ramai pula nak terberanak..so doktor tergesa2 dan nampak mmg bz giler dengar sampai bilik bersalin pun kene tunggu tak cukup...mmg haru biru la skrg..2jam aku duk tunggu akhirnya yg datang doktor lelaki muda..

Adui aku dah stat malu giler...dia tanye dan check bawah..peh!!mula2 dia ada gak sound suh aku bagi kerjasama kalau tak dia tak mau tolong..muda n tegas la doktor lelaki tu..aku pun cuba kuatkan mental ni utk lembutkan semua anggota badan..dia nak cek bawah nak tgk bukaan dah bapa..sakit ooo..tahan jerla..

Balik terus moody..ngn hubby aku kelaparan kat luar menunggu kami terus pi makan..aku pun lapar giler..makan2 masa dlm perjalanan pk mcmnila sakit baru nak selokk nnti kalau bersalin lagi sakit so aku kuatkan semangat dan mental aku ni..sbb aku nak bersalin normal aku kenela tempuh ini semua..aku harap penantian normal ini akan berakhir ngn lancar..amin!!

Aku doa agar ada hikmahnya tak bersalin semalam sbb bilik semua penuh..aku doa agar time aku nak bersalin bilik untuk aku ada dan dapat doktor perempuan..amin!!

2 comments:

puja said...

for this time being just releks ur mind ..
read watever ayat al-quran...
wish selamat bersalain n anak sihat ok??
bab nk dpt dok pompuan mmg x leh nk elak klo ko dpt dok laki just redah aje...wish jgn dpt dok kasar dah...dpt yg lembut2...best

emyda said...

tq sis..mn2 dok pun kasar kot haha

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers