16 March 2010

Penantian Penuh Penyeksaan

Saat menunggu kelahiran ini sungguh menguji aku n hubby..walaupun kandungan pada minggu ni genap 40minggu,tetapi tanda2 untuk dia keluar belum lagi..sakit yang kerap dan pelbagai masalah yang semua ibu hamil lalui telah aku rasakan..belum lagi keluar pun kami dah rasa satu nikmat yang tak terhingga sampaikan kami tak sabar untuk melihat dia di depan mata..tetapi apa kan daya saaat itu belum kunjung tiba..

Memang dia membuatkan hidup kami gembira..sepanjang mengandungkan ank ini aku stadyje..dan tidak mengidap benda2 yang pelik2..aku tidak sukar untuk menjaga kandungan ini..aku sgt happy membawa dia selama 9bulan lebih ni..kerja rumah,memasak dan kerja di opis aku lakukan seperti biasa..tiada yang pelik dan tiada yang janggal..seperti biasa..aku jalan pun stedyjer..mmg tak rasa penat pun mengandungkan anak ni..

Hanya diwaktu malam sahaja tido aku terganggu..aku mmg bermasalah sakit belakang dari bujang lagi..jadi sakit2 mcm ni mmg bagi aku ia biasa saja..bila mengandung masalah aku pasa sakit belakang jer sampaila saaaat akhir ni..ini mmg aku tak dpt elakkan..

sekarang kandunganku dah nak masuk EDD 40minggu..perasaan berdebar2 dan teruja tak dpt aku elakkan lagi..apa yg aku lakukan semua tak kene..

tido yang tak cukup aku forwdkan di Opis..aku tido di kerusi dan surau..aku mmg mengantuk tika ini..mungkin oksigen tak sampai pada aku ..sbb oksigen berkongsi ngn anak dlm kandungan ni..

Semasa di opis sakit makin menjadi2..but aku kuatkan semngat dan sellau buat pernafasan agar oksigen sampai dengan betul..dlm masa yg sama aku buat latihan agar mudah bersalin nnti..

Byk tempat dah aku jalan sampaikan aku n hubby tak tau nak pi mana..org ckp jln2 memudahkan proses bersalin/beranak..tetapi sampai lani tiada paa2 tanda yg aku akan bersalin..sakit mmg la..semua rasa sakit yg kwn2 n nurse bgtau semua aku dah rasa..but air ketuban dan darah tidak ada lagi..nak tak nak aku kene tahan n tunggu dan terus menunggu..

Rabu 17hb checkup yg terakhir sblm EDD...aku harap kandungan aku sihat dan selamat..

aku kalau boleh tak mau kene paksa bersalin..biarla semulajadi..kalau kene paksa akan terasa tekanan yg amat sgt..aku memohon agar adalah rezki aku bersalin secara normal dan semulajadi tanpa paksaaan..

Aku still dtg keje untuk mengelakkan kebosanan duk sorang2..biar pun tak cukup tido aku sanggup dtg keje..

Moga2 penantian ini akan berakhir dengan kegembiraan!!amin!!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers