07 March 2010

Kontraksi yg sakit

walaupun dah matang kandungan aku ni tapi belum lagi nak bersalin...kerap sangat ia mengeras2..naik huru hara aku dibuatnya..sabtu aku stay umah kakak aku kat senawang sbb tak berani duk sowang2..mlm buta hubby anta kami lalu highway baru LEKAS (kajang-seremban) mmg bestla..agak sunyi sbb takde byk keter lalu lagi..but sng jer direct terus smpi umah akk aku..tak payah tempuh jem kat kat Plus dan tak payah lalu bdr sbn yg sentiasa sesak tu...mahal gak la tolnya..

Perut aku selalu mengeras2 dan kalau tak mengeras baby asyik memusing2kan badan dia..mmg tak selesa dibuatnya..kalau pusing mmg nmpkla bentuk kat perut aku ni..nmpk terjojol jer kalau tetiba dia berpusing n berhenti..bila ia berpusing2 jer pasti aku tak leh duk diam..sakit..perut aku ni kecik jer dan padat..sian baby mebe tak selesa kat dlm perut ni..dia besar kot..aku pun tak pasti..rasa mcm besar...huhu..sabtu aku bantai membuta jer kat bilik ngn ank kakak aku..nak kuar ptg ujan lebat dan mmg niat aku nak membuta sabtu..sbtu mlm hubby abis kelas terus pick up aku..sian hubby aku balik dari kelas terus rogerr ke senwang...mmg sian sgt nak buat mcm mn dah kalau aku duk putrajaya swg2 sure bahaya dan dia pun pyh nak study nnti..mlm2 sabtu tu dia terus dari KL jemput dan patah bawak aku balik putrajaya...kul 1pg samapi umah..terus tido je kami...

Ahad pagi dah bangun..aku bangun awal la..kontraksi jadi lagi..aku siap coll n msg my fren yg nurse ..aku ngadula tak dpt nak tido sbb keras2 sgt..tetiba perut nak rasa nak berak..so aku pila berak nasib bole..masa nak berak pun takut..lepakk jer dlm toilet sampai kuar sendiri...hehe..pastu lega..msg kwn aku lagi..dia kata kdg2 mmg takde kuar ketuban n darah..kalau mengeras lagi pi spital...aku tak pi pun sbb takut kene tahan wad..aku urut2 dan perut still keras..aku tunggu lagi..then aku ckp2 la ngn baby dlm perut pastu ok..aku dah gelabah giler...hubby aku dah hanyutt...sakit sgt kat bhgian ari2 dan blkg..aku ingt nak letopp dah..tetiba perut aku gerak..n soft..lega then aku terus buat roti bakar n minum susu semtara tggu subuh...kejut hubby terus siap2 kuar...ada program...balik ptg...mlm mengeras lagi..peh risau aku...aku harapla minggu ni bersalin tak larat dah kontraksi mcmni..risau sgt baby lemas or whatever..

Isnin

PAgi2 bgn 5.30pg sbb terjaga bgn2 perut keras lagi...adui apa ni nak beranak ker?aku urut2 ngn baby oil..pun tak kurang lagi...pastu minum air putih n mkn roti then rasa nak berak..so aku pi la toilet lepak sampi taik kuar sendiri kah2...okla lega...tp still keras lagi..adui aku pun solat sunat tahajut dan bacala apa2 doa dan siap solat subuh..kejut hubby n berborak2 lagi ngn baby dlm perut...aku kejut baby suh bangun n tentang..dia diam jer..adui apa ni..dah risau giler..siap2 semua pi opis sblm tu pi sarapan..dlm perjalanan pi sarapan baby gerak..wah!!lega!!pastu aku mkn2 baby terus gerak..alhamdulillah..pas punch card aku terus pi Klinik Mini kat opis ni..doktor takde peralatan utk ibu ngandung so dia tryla dgr gak..ada dengupan jantung aku pun dgr gak doktor kasi..syukur..kontraksi ni mmg menakutkan...hehe

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers