24 April 2010

Pengalamanku Bersalin - Part 1

Salam semua..alhamdulillah aku selamat melahirkan anaku kukandung selama 41minggu tepat..Hari ini 24hb April aku berpeluang mengadap blog yg lama ku tinggalkan ini..(huru hara ayat bm) hehe..seronoknya dapat menaip kembali blog aku ni..memang lama nak taip,tapi semenjak jadi mummy ini mmg tak berpeluang langsung yela baby nak kan perhatian..malam ini aku baru berkesempatan sebab anak aku tido..dia meragam sangat2 today..mebe sebab dia baru lepas kene cucuk 1bulan..fuh!! terasa kepenatan jadi mummy..walaupun penat aku happy sebab anak aku sihat..alhamdulillah!!

Part 1 - 23hb Mac 2010

12.00 tghmlm

Malam ini aku bagatau hubby nak makan burger special!! aku tak lalu nak makan nasi sebab aku dah bosan..aku banyak fikir pasal knp aku tak bersalin2..aku sgt2 risau..aku bgtau hubby abisla sabtu nnti nak serah diri..aku rasa mcm nyawa dihujung tanduk..yela dah tau takutla..aku pas makan burger,hubby aku buat asigment dia..aku ckp study n buat asigment takut nnti beranak dia pulak takde masa nak belajar..so mlm tu dia bersungguh2 buat asigment..aku pun tak sedap badan aku masuk tido awal!..masa tido tu aku mmg lelap abisla..mmg nyenyak sgt..tetiba aku rasa ada air keluar dari kemaluan ku..aku terjaga dan bagun2 tgk seluar dalam..aik ada air merah..aku cepat2 panggil hubby..dia dgn kelam kabut terus tinggalkan komputer tgk..then dia suh aku siap2 brg22 nk pi spital..aku buat lengah2 jer sbb aku ikut ckp kwn,jgn pi awal2 takut kene tahan wad lama..aku pun makanla apa yg patut isi perut.

Aku dah siap semua,tapi aku tak mau pi spital..aku suh hubby baring dulu n aku pun turut baring sekali..tetiba, rasa makin byk air..tgk2 bukan air ketuban..tetapi darah..byk mcm period..rupa2nya aku bleading!!

Terus hubby pecut bawak pi spital putrajaya..

1.00am - Sampai hospital putrajaya tgk2 ramai sgt org yg menunggu..rupanya malam tu mmg ramai nak bersalin..aku pun cek jalan..doktor yang incharge tu mcm sombong sikit..aku tgh bleading banyak bole dia ckp sakit tak or bleading mcm mn..dia tgk2 mmg mcm period byk...dia selukkk ngn jari..tgk2 aku dah buka 2cm..patutla jalan mcm susah..tapi aku buat relek jer..

2.00am - Doktor buat surat hantar aku kat HUKM..sebab time aku dtg tu wad mmg dah penuh..sedih hati ini dahla tak larat..aku org yang ke-6 dihantar kuar dari spital..dugaan sudah bermula..jeng2..Nak tak nak kami berfikir..nak pi Seremban or Swasta..aku yg dah tak larat ni mmg buntu dibuatnya..masa nila pulak nak berfikir2..akhirnya hubby ikut cakap doktor pi HUKM,Cheras..

4.00am - Sampai HUKM terus cek jalan..dah 3cm..aku dah happy sebab buka 3cm..aku terus admit wad..di HUKM takde kelas2 wad..kami duk sama jer..mcm dorm...mmg byk katil la..

5.00am - Dapat katil dan aku terus tukar pakaian..cian hubby tak rehat..dia tak balik..sebab umah jauh..dia tido dlm keter dan duk luar wad..dia nampak sgt cemas dan happy sbb masa akan tiba..

8.00am - mlm - laluan still tak buka lagi..(nnti smbung lg)anak menagis...ok sambung..pas doktor check tak buka lagi..aku di suruh rehat dan saty 1hari lagi di wad..so aku suh hubby aku balik jer umah...mandi2 dan dtg ptg nanti..mama,atul dan akk aku dah sampai..hanya mama sahaja yang akan stay kat spital bersama hubby aku..huby balik ambil selimut dan baju2 untuk tido di spital..yang tak bestnya HUKM ni takde tempat nak tunggu..sian hubby n mama aku tido kat surau yang sejukk sangat tue..

Part 1 - 24hb Mac 2010

Aku tak berubah saty kat wad sampai esok pula..darah keluar makin banyak dan aku makin risau...jalan tak buka2 lagi..so aku di suruh rehat..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers