07 February 2012

Cuti2 Malaysia

kenduri opismate-cameron highland-sungai besar-beli2 brg-balik putrajaya

Panjang sungguh tajuk aku kali ini..ialah cuti 4 hari..so tajuk pun 4 tajukla..haha

Awal bulan dua memang best..awal2 calendar dah ada cuti umum..hehe...seronok kemain..lagi2 orang yang sibuk macam kami ni..memang cuti ni la masa untuk bersama keluarga...hehe..sibuk la sangat macam laki aku PM..haha...

pertama tempat yang kami tuju ke Simpang Pulai Perak...menghadiri kenduri kawin kawan pejabat aku...rasanya aku sorang je kot yang datang mewakili budak opis aku...bukan apa...kalau org jemput so kami pun datangla...itupun sebab gaji ada lagi dan huby aku tengah cuti semester...kalau takde cuti semesta.jangan harapla kami nak pi kenduri..sory to say la...kad tu buat simpan jerla..nasib laki aku cuti..mmg rezeki aku la nak jalan2 hehehe...

perjalanan ke perak dah nak sampai tu agak jem..aku rasa yg jem tu pun sebab ramai nak pi kenduri kawin dan menghantar pengantin...rasanya musim balik kampung dah takde rasanya..sebab raya Cina tu dah byk org balik kampung..

Dalam perjalanan asyik nampak signboard cameron jer..macam memanggil2 jer..eish geram sungguh...

sampai umah kendiri kami terus makan..pas salam2..mmg lapar giler..tak sarapan berat...sebab dah lewat gerak dari putrajaya...itupun ingat nak pi kedai kereta tukar tayar..tapi tak jadi..terus jer dengan gamble pi perak...

pas siap makan kami bergambar2 dan salam...terus cau..

nanti aku citer pulak pasal cameron highland...mmg sempoi abis pi...kelakar sangat utk kami ni..tak rancang punya pasal la ni...

Sambung

petang dah siap kerja..esok aku kene cuti..so aku sambung cerita pasal cuti2 malaysia yang tak plan ni..

Cameron

Korang image la, kereta laki aku tu beli 2nd pulak tu ..sampai dah nak abis bayar dah tahun depan...baru 1st time test power naik tempat2 tinggi...gilo tak gilo...bukan nya gilo bonar pun..tapi sebabnya kami tak plan..ada gak la riki2 nak jejak kaki ke sana..tapi tak la serius na nak naik...lagipun genting higland pun kereta ni tak pernah naik..inikan pulak nak naik cameron pulak...dengan tak tukar tayarnya..betul2 tukar minyak hitam jer itu pun dah 2minggu lepas...kononnya sebelum gerak pi perak tgk kwn kawin,nak pi kedai singgah tukar tayar..tak jadi...tayar tu mmg ngam2 choi jer..mmg tawakal jer redah cameron...lagipun kami tiada masa yg banyak utk plan bercuti..dengan laki aku busy kelas sampai malam..takde maknanya nak berjalan..kalau berjalan2 area2 KL dan seremban selalu dah..

laki aku layan jer kepala Ting Tong aku ni...hehe...sambil2 dia layan kepala aku...dia pun leh tahan lagi Ting Tong gak..senyap2 laki aku tu dia lagi selamber ber ber..

masa sampai area perak signboard camaron higland tu memanggil2 je..hehe...aku ni berangan je...ni best kalau dapat naik ni..pendek kan cerita pas kenduri kami terus naik cameron..dengan tak isi minyaknya...tgk minyak ada lagi..so mmg naik jer terus ..dengan tak beli makanan apa2 bawak dlm kereta sebab dah kenyang..makanan anak aku betul2 aku bawak susu dan nestum je..aku cakap hafiy mummy n abi nak naik cameron..afy jgn buat hal dlm kereta tau..tak berak lagi ni...

dia macam faham2 jer..hehe...mula2 afy ok dlm kereta...aku tye kwn aku sejam katanya...leh tahan la perjalanan..kami kan tak pernah pi...FYI, kami ni bukan org negeri2 belah utara,memangla tak akan jejak kaki ke area perak ke atas..ini pun kebetulan kawan opis kawin..kalau tak jgn harapla kami nak ke sana...

makin tekan minyak,makin tak sampai kami rasa..aku dah stat putus asa tau, naik cameron..aku ckp ngn laki aku,jomla turun..(selamber badak jer aku suh laki aku pusing turun)..laki aku kan sabar..dia teruskan perjalanan,dia tak layan aku..hahaha..kalau layan aku leh jadi giler dia nanti..haha...bukan ape..tadi aku gak yg mengidam nak naik cameron..aku bukan apa dengan takde booking bilik ke hotel ke apa...naik2 dah nak petang..aku seriau la kan..lagi2 cuti kang mmg takde tempat tido mampus kami...

sampaila satu tempat entah apa kedai tu..ingatkan dah sampai puncak...rupanya tak sampai lagi....risau aku dah..dah la malam...

serius aku cakap ma,mmg jauh giler naik atas..mebe sebab kami tak pernah tahu n tak tahu langsung dan tak pernah dengar cerita pasal naik cameron jauh...

drive lagi naik atas..tempat utama kami ialah cari steyen minyak...minyak lagi penting dari hotel...bagi aku...then sambil2 kami call hotel..

alhamdulillah sampai juga kami setelah bertanye2 kat orang situ...

isi penuh2 minyak....terus jalan, carik hotel pulak...call2 smua hotel full dah..sudah!!macam mana ni...jam dah menunjukan 5.30petang...risau aku dah...sambil2 berdoa dan jem pulak jalan dlm tu...rupanya ada pasar malam...patutla jem...

akhirnya jumpa gak dengan usaha kami berdua..kesian anak mummy, afy stat dari lahir sampai nak umur nak masuk 2thn ni ,inilah pertama kali kami bawak dia merayap jauh2...sebelum ni plan pi pangkor tapi tak jadi....siap dah booking lagi..tak jadi..so kami mmg tak mau plan lagi...asal ada cuti sem jer kita buat macamni..senang...yg penting duit kami dah kunmpul sejak awal2 lagi..huhu..

betulla...duit kumpul2 abis cepat..tapi kami puas....dapatla hotel semalam rm250 mahal gak dengan takde sarapan semua...emm..takperla yg penting ada hotel...kalau berdua takper..ini bawak anak...kesian btl anak kami..tapi tgk anak kami sangat hapy...mmg lompat2 dlm hotel..

malam kami jalan lagi..tak boleh duk lelama hotel rugi...hehe...mula2 jalan kaki,bwk stoler afy..kami pi pasar malam situ macam2 jual...kami pekene strobery coklat..suka betul afy makan..yelah tak makan2 lagi...kami dah makan..tapi afy tak mau makan..dia kan skrg tak mo mkn nasi,nak makan benda2 lain...dia balunla strowbery coklat byk sampaikan terberak2..hehe...lawas...

malam masa naik kereta afy tido...lena sungguh kepenatan dari awal tak tido2...

mmg laju2 kereta naik cameron...semua kereta power...leh tahan power gak kereta laki aku...ini yg buat makin sayang wira ni...hehe..

byk cerita sbnrnya,mmg puas hati pergi walaupun penat sgt...besday punya pasal la ni...akhirnya genap 7bulan aku bawak perut..mengidam la kononnya..haha..

beli2 itu beli ini pi melawat sana sini okla puas hati...ada gak tempat tak pi..sebab tak cukup masa...

nasib bawak baju sejuk afy...

Balik KAmpung suami

Mak mertua aku dah msg2 laki aku cakap...kata nak balik kampung..sampai kampung dah lambat..hehe..bila dapat tau kami pi cameron..mak ckp,oohh pi tak ajak...mereka tak percaya kami main redah jer...bila kami cerita mmg mrk tak caya..aku tak lupa beli2 kan ole2 dari sana...tak beli byk pun...beli ikut duit yg ada jer..tapi sorang satu dapatla...imagine adik beradik suami aku tak cakap terima kasih pun...kesian aku tgk laki aku punya adik beradik...kurang budi bahasa...apa2pun mrk sebahagian family aku gak..aku alwaz ingat mereka walaupun aku ni bukan menantu pilihan...stop it..haha

2nd day kat kampung, pergi pasar beli2 lauk untuk kami dan bagi mak mertua aku sikit...

pastu aku beli tambahan godies2 kawin adik aku kat situ..ok siapla semuanya..

memang puas hati cuti setel 4 kerja..

selasa kat putrajaya walapun penat, aku gagahkan diri buat godies tetamu...mmg takde masa lagi dah...mmg kene buat..sampbil2 kemas umah basuh baju semua..aku buat sensorang...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers