22 February 2012

Sungai Congkak

Tamatlah cuti semester belajar suamiku..last kami pergi lepak kat sungai congkak...sebenarnya pagi ahad tu kami bangun tido tak tau nak buat apa...cadang nak pi klang melawat sedara maraku belah klang..since nenek tiada, mmg aku tak pergi sana...bukan sengaja but suamiku ada kelas setiap minggu..Minggu lepas pulak suami aku ajak pi klang, cumanya aku tak sedap badan...mmg serius aku tak sedap badan..perut aku kerassss sangat..aku rasa macam nak terberanak pulak..perut rasa macam dah tegang jer...

Pastu mood aku pulak tak syok..memang tak mo jumpa orang...laki aku ajak pi shah alam umah ayah dia pun aku tak mo..aku cakap takde mood tgk muka orang..macam2 hal aku ni..

Then aku ckp kita pi bawak afy main la...bagi afy enjoy..

Akhirnya selepas berbincang kami pergi ke air terjun sungai congkak...lagipun tempat tu tak perlu kuar duit pun..just bayar parking jer...murah...tanpa bawak bekal terus lelaju siap..

perjalanan dalam 1jam..kami mandi kejap jer sejam jugak..pastu kami balik..seronok kemain afy..dalam tak larat2 aku tu aku redah gak jalan ke situ..serius say mmg tak larat..

balik malamnya kau..aku kene muntah2....patutla siangnya aku tak larat...takde mood...rupanya perut aku kembong..penuh dengan angin...mmg tak boleh tido malam..ahad tu jugak malamnya aku ajak laki aku pi klinik annur..

dokto cakap perut aku banyak aingin kat dada..baby tendang2...kalau korang rasa kerasa dan tegang bermakna perut korang penuh angin,..lagi baby tendang lagi byk asid dalam badan....

makan ubat kul 10.30 sampai 3pagi..muntah terbelahak aku....banyak giler..

isnin dan selasa aku MC..

selasa pi klinik kerajaan, dokto pun cakap bneda sama..kasi ubat gastrik semua..sampai skrg aku makan ubat gastrik..

mmg aku kene byk pantang lagi...semua yg angin2 aku dah elakkan...payahkan jadi aku...mmg byk kene pantang....untuk kebaikan..lagipun aku nak sihat selepas bersalin..so kene la jaga pemakanan...

selamat terhibur dengan gambar aksi2 hafiy & abi dia..air laju...sebab hujan sblmnya..mmg seronok...walaupun kejap..tapi puas hati...aku jer celup2 kaki..sebab aku tak berapa sihat..kami lepak kat bahagian yang rendah jer...tak larat nak jalan kaki...








hafi kepenatan selepas mandi...

2 comments:

Unknown said...

HAHA BUEK LAGI..MAYAP JEE..kan aku dah kata x mo dgr.

emyda said...

ko ni tak faham la ..cuba baca betul2 cerita aku...

aku tau ko baca lelaju..

sebab tu ko tak faham

statnya...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers