20 January 2011

Pilu

Sejak kehilangan nenek tersayang aku lah orang yang paling pilu dan sebak sehingga tidak dapat menahan air mata dan ia gugur tanpaku sedari..sudah hampir 6hari berlalu aku masih beremosi..hatiku pilu mengenangkan sakit arwah yang sangat terseksa..mungkin itula bahagian nenek sebelum dia meninggalkan kami..mungkin yang membaca ini tidak faham apa knp aku terlalu sedih..Hanya Allah yang mengathui kenapa aku terlalu sedih...

Bayangkan semalam petang aku ke sungai buloh untuk mengambil mak mertuaku.dalam perjalanan ke sana kami melalui highw SKVE...aku terpandang signboard KLANG..tetiba air mata aku jatuh aku menagis teresak2 dlm kereta..hubby aku ckp dah la syg jgn macamni..begitu sekali aku sebak..tak boleh pandang sigboard KLANG..sgt emosi bila pandang...(aku menaip ini pun aku sebak...air mataku bertakung)..mungkin org lihat aku kuat tetapi aku tak kuat sekiranya yg pergi itu seoarang yg sgt aku akrab dan sgt kuat bergurau ngn aku..macam mana aku gagahkan utk gelak2 tetapi hakikatnya hati ini sgt sensetif...aku redha dan byk kali berdoa agar ALLAH tarik nyawa nenek kalau mmg tiada lagi harapan utk sembuh...akhirnya doa kami ini dimakbulkan..setelah Allah makbulkan aku masih bagini..knp???adalah sebab..aku down sbb arwah pergi kerana organ dlaman dia hancur..tidak boleh berfungsi..kanser yg merebak merosakan organ dalaman kalau dia pergi tanpa rosak dalaman tidak la aku pilu..kesian arwah...

Arwah ada cakap kalau nenek mati tolong mandikan dia..so hajatnya utk aku mandikan hampir terlaksana...aku dpt sikit mandikan dia..sbb org yg mandikan jarwah tu tak mau alih badan..macam mana aku nak mandikan..dapatla sikit aku gosok2 badan arwah masa dimandikan...

Sekarang baru ku sedar bahawa jgnla kita sia2kan org tua kita..semasa hidup nila kita kene memberi yang terbaik kpd org tua kita...kalau suadah tiada masa tu kita tak boleh lagi menyesali...sayangilah org tua..kalau sakit cepatla berjumpa doktor...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers