09 January 2011

Pagi aku dah bebel

apa nak jadi ni pepagi aku dan bebel..sabtu ahad ni pun aku asyik bebelkan hubby aku..huhu..kesian huby aku..tak pasal2 kene bebel...tgkla sabtu mmg dia pi kelas, tetapi dia tak tunaikan hajat aku sebelum dia pi kelas...tgkla syiling bilik aku dia tak tampal lagi ngn plaster putih yang dia beli..dia tak tutup lubang syiling tu...yelah pas buat buaian anak aku..dia tak beli plaster tu..then dah beli berjeman pulak aku tgk benda alah tu kat atas toyogo..tak gak bertampal..takkan aku nak cakap berualng kali ..katanya kang aku ni bebel jer..bila tak bebel inila jadinya..sampai la ni tak tampal berlubang syiling tu aku tgk tiap kali nak tido...rumah ni mmg au jer la uruskan takdela dia...itu aku tak kisah seba aku tau dia bz..but tutupla lubang tu..kalau aku tinggi mmg aku buatla...

Then ahad pulak, dia ajak aku tgk pameran keter kat alamanda..dia nak sangat beli keter honda city yg baru tue..aku cakap mampu ker??dia kata mampu..gaji dia dah byk..but aku ckp habiskan la satu2 ..nanti dah abis degree kita belila keter baru...keter wira ni lagi 2tahun abis bayar..dia kata nak beli gak tahun ni..aku cakap nnti kita makan telur jer la...hahhaa..lantak la...kalau nak beli aku naik jer...tak de makna nak bayar..huhu...kalau dah abis degree nnti aku tak kisahla mmg kene beli yg elok...aku target dia pas abis degree la beli keter baru...skrg tak boleh..

ISNIN

Pagi aku dah bebel kat adik aku..dia beli keter sendiri tnpa berbincang..katanya tak larat nak naik motor ulang alik gemas..sapa suh ulang alik gemas..duk la diam kat subang tue..tup2 pepagi dah mmg gambar keter dia..beli 2nd ngn ower keter itu..beli CASH lagi..hebat adik aku ni..byk duitt dia...aku mmg percaya dia ni byk duit sebab sgt la berjimat..but dia walaupun ada duit tak boleh buat sesuka hati..entahla...

Dulu aku nak sambung degree but bila pk adik2 ni masih sekolah aku pun kerjala...pk byk sgt..lastly adik2 sendiri penting diri..

KAlau aku tau la mrk ni penting kan diri, aku dah sambung deegree da...skrg masih belum terlambat but aku dah takde mood pulak..

biarla dia dah beli ketr..pasni kalau balik gemas jgn kedekut nak tumpangkan kami sudahla...kalau kedekut mmg aku ungkitla...padan muko...aku harap adik beradik aku tak lupakan dirin pentingkan diri pas semua dah berjaya..mmgla mama dan abah mampu..but kita sbagai anak kene byk pk.....

buat masa ni semua adik beradik aku masih boleh dikaawal lagi..pasni kalau masing2 dab bekerja aku akan kutip duit utk tabungan mama n abah...mama n abah mmg berduit but itu semua utk masa depan mrk..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers