13 January 2011

Nenek

Semalam aku datang kerja but separuh hari..sebab aku byk urusan semlam bersama hubbyku..huby jemput aku terus naik dan lakukan plan yang pertama..plan yg pertama pergi rumah bangi..Penyewa dah bising2 sebab rumah tu dah banjir..ada pulak nak marah aku..akutaula umah tu dah lama kami menetap...sudah pastila masalah yang mereka hadapi aku jugak hadapi..sudah tentula kami dah repair macam...nak buat macam mana rumah 307 tu yang buat hal...ownernya tak pernah kami jumpa.disebabkan rumah inila rumah kami kat bawah menjadi mangsa..tanpa berlengah lagi kami bawak kontraktor yang boleh merepair...dia tengok rumah bangi dan bagi cadangan,rumah kami dah abis buat..yang kene repair yelah rumah 307..abis kami nak buat mcam mana dah 307 tak repair...kami yang baik hati ni pun sanggup nak mereapir...aku nak kosongkan rumah tu..tapi kesian pulak ngn penyewa...nak halau kang tak perlu..

Selepas kami melawat rumah..kami pergi ke seksyen 2 bandar baru bangi..sebab nak dapatkan daun bidara...daun bidara itu untuk nenek yang sedang tenat..entahla ini ustaz yang merawat nenek aku tu yang suruh mandikan nenek ngn air bidara untuk mengelakkan apa2 yang kanser dan macam2...


Kisah Nenek...kesian sangat dengan nenek aku ni..dia memang la sakit...yang kau geram tu bukan nak bawak nenek pi spital..lagi mereka bising suh mengucap, pulak..bukan nenek tu nak mati..tapi dia kesakitan..sampai ayah je ayah aku terus panggil ambulan...sebab mmg ini bukan kerja kita utk merwatnya...kene anta wad jugak...akhirnya ayah aku yang jauh ni gak panggil ambulan...sekejap je ambulan dari hospital klang sampai..hah kan senang...

Nenek mmemang meracau2 abis nak buat macam mana...kat uamh dah meraung..kenapa dia meraung adalah sebab dia kesakitan sangat...kalau hantar awal sudah pasti meracau tu kurang...oksigen tak naik otak sebab tu dia jadi strok..kesian sunggu aku tgk dia...seksa btl..nenek aku betul2 kuat melawan sakit dia...mmg kuat btl..kalau org lain dah putus asa..tapi dia tidak..sebelum2 ni mmg dia boleh cakap tapi tak leh bangunla...mungkin sbb darah dah tak dpt berfungsi dgn baik..

Sampai hospital terus, mak ayah aku kene marah ngn doktor sebab tak hantar awal..bayangkan mak ayah aku yg jauh ni pun yg gak pi hantar..yg lain dah penat sgt..
Nenek terus masuk imegency dan skrg doktor bagi morfin utk dia tido...dgr nya pagi ni morfin tu tak berkesan dia tetap tak boleh tdo..nenek betul2 melawan sakit dia.

Kami tido klang..kesian hafy dia terpaksa tido beralaskan selimut...nasib baik dia tak meragam...kalau dia meragam abisla aku...alhamdulilah tgh2 sibuk dia ok..

Kami gerak putrajay jam 5.30pagi sebab aku suh huby aku tdo...siap terus pi opis..

Aku berdoa agar Sekiranya nenek masih ada peluang utk hidup mohon agar diberkan dia peluang utk hidup...sekiranya tiada lagi peluang untuk baik..Kau permudahkan la dia pergi dengan tenang...amin!!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers