07 March 2011

suamiku suamiku jua

cerita pasal suamiku ni mmg tak banyak..sebab tak banyak yang menarikk..haha..hanya aku je yang dapat menilai apa yg best..haha..tak baik aku...

suami aku ni seorang yang:

1) Fatonah (bijaksana)- kalau dia memberi idea dari segi kerja dia,pasti arahan dia yang laku dari engineer dia..kekadang engineer dia yang tanya dia apa nak buat..cumanyer dia takde degree je untuk dilantik engineer..aku memang percaya kalau dia boleh berjaya dalam kerjaya..kalau dia belajar pun sama,tak perlu study hard...kadang2 aku yg marah knp ko ni tak belajar hah??pi la belajar asyik tgk tV jer..dia bekas seorang ketua pengawas di sekolah teknik sungai buloh...dia juga cemerlang dalam SPM...disebabkan tiada didikan dari kelurga..dia tersalah pilih...dia ambil diploma dulu..padahal masa zaman tue mmg boleh terus degree..sekarang aku support dia dari belakangla..kalau bercakap dgn org tua dia sopan..kalau aku la mmg totoly difrentla...hehe...dia seorang yg mudah bekerjasama.mmg ramai yg suka berkumpulan dgn dia..

2) Giler kerja - mmg tak dinafikan..dia mmg suka bekerja..dan jarang2 bercuti..sanggup buat apa saja kerja yg diberikan.

3) Main Game - sangat suka main game bola or apa2 game pasti dia akan kuasainya...

4) Pemurah - disebabkan dia pemurah sgt sampaikan semua hutang kawan2nye dia tanggung sampai lani...tak habis..mmg sakit hati aku..kalau dia ada gaji mmg dia tak kedekut..dia akan belikan atau apa yg kita nak beli dia akan belikan...tapi yg murah2la...pastu adik beradik dia mmg suka la minta duit kat dia..but lani dah kurang sbb aku dah ckp jgn manjakan sgt adik beradik..yg paling tak suka hutang2 kawan2 dia sampai skrg dia tanggung...geram aku...sbb dulu masa bujang guna nama dia..itula akibatnya..

5)Menyanyaibu bapanya - sbb dah terlalu syg abis semua hutang2 ayah n mak dia tanggung juga...hangin aku..haha...

6) sayang sgt anak - kalau anak aku apa jadi mcm terhantuk or jatuh pasti dia marah..kaadang2 bukan sengaja pun ..dia mmg syg sgt..katanya susah nak dpt anak..dan jaga aku mengandung...sbb tu jadi macamtu...alhamdulillah...apa saja mainan yg dia jumpa pasti dia nak beli...emm..malam2 dia la yg banyak jaga anak dari aku..aku berdengur2la tido..hahaha..kalau afy terjaga pi usik bg dia pun bangun cepat2 ambik..hehe..aku gak yg tido..

7) ni yg tak best..dia mmg tak ringan tulang dari segi lap2..kalau aku tak bising suh lap kipas atas syiling tu mmgla dia tak lap...emm

ok..la..byk puji nnti lain jadinye..aku doa agar suami aku kekal dan bertambah baik untuk dunia dan akhirat..amin

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers