27 March 2011

Kisah Majlis besday anakku

macam inila keadaannya bila nak buat majlis...seminggu sebelum majlis aku tak selera makan..dan dalam masa yang sama kami anak beranak demam....anak aku demam kerana kene jangkitan kuman..hubby aku demam jugak..panas badan dia,...kami semua demam..kelakar betul ..ini belum majlis kawin lagi..kalau majlis menyambut menantu gini la rasa mama n abah aku..baru aku rasa..memmang ia memberi sedikit tekanan dan semua serba tak kena..semua yg difikirkan seperti cukup tak makanan, dan ada tak org datang..semua jemputan aku dah send 2 minggu awal sebelum tarikh..memang saja bagi awal supaya semua dapat luangkan masa..

Anak aku kene kudis2 jangkitan dari taska..doktor bagi antibiotik dan ubat sapu dan cuci..setelah semua aku gunakan memang nampak kering dan bertambah baik...alhamdulillah..

sememengnya nak buat majlsi ini pelbagai cabaran yang kene tempuh..yang kelakarnya majlis besday jer..tetapi kerisauan yang melanda macam majlis kenduri kawin kelakar betul!! inila hakikatnya nyer wahai semua para pembaca...kaamu akan alami saat ini..semua mempunyai tekanan yang sama..hahahhaha..alhamdulillah selesai semua...

memang semua mengmbil tempat membuat kerja sebelum majlis berlangsung/..makanan semua imported..kami order dan bayar sahaja..kerana umah aku mmg tak ssesuai utk masak besar..

setelah siap semua...te[at jam 4.30ptg kami terus potong kek...kami takdela buat nanyi2 or apa..just ambik gambar dan terus hidangkan tetamu kek..

semua selera makan...alhamdullah..

jemputan yang aku ajak tak ramai yang dapat hadir..nasibla ada family belah klang mereka la yang memeriahkan majlis..kawan2 yang aku jemput tak ramai datang..mereka ada sebab2 tertentu..ada juga yang terlepas pandang dengan tarikh..mereka ingat minggu lepas..emmmmmmmmmmm..sabar jerla...

Aku nak share sikit pasal jemputan..geram ada sikitla pada family gemas..semua tak datang..mereka ingat aku ajak2 ayam ker???aku tak kisah kalau ada hal...sebelum ni aku buat ahad utk majlis doa selamat..tapi tak dtg sebb alasan hari ahad sok nak kerja..tapi kali ni aku buat sabtu sebab pk mrk nak dtg sennag..tapi hampeh tak dtg...mereka ingat aku bayar pakai air liurr ker makanan2 ni...kalau aku tau mrk tak dtg, aku akan jemput lari ramai kwn2..sbb aku dah kira kepala...kalau aku main bedal jer jemput pasti kalau tak cukup makanan org akan blame aku..ajak tapi makanan tak cukup..bila dah ajak tak dtg..satu mesege pun takde menyatakan tak dtg...emmm..aku rasa begini la bila sesuatu majlis org tak dtg, tuan rumah akan rasa sikit terkilan kerana makanan yg disediakan mmg utk org tu...

kesian huby aku gak..sebab family dia satu batang hidung pun tak muncul..bila buat majlis tak mau dtg..kalau tak ajak bising..lain kali takdela aku nak ajak2 lagi..aku ajak yg dekat2 jer...geram tau ..kesian ramai lagi kwn2 kami nak dtg tapi tak di jemput sbb pk kan sedaramara...

kawan aku yang tak dtg mmg dah msg..okla..bukan apa aku tak sukakan pembaziran! aku suka kalau makanan ini dihabiskan..cuba bayangkan kalau korang buat majlis tapi makanan byk lebih...???pasti akan rasa membazir...sebab itu aku bgtua 2minggu lebih awal...

pengajarannya ialah sekiranya sesuatu majlis tidak dapat dihadiri kene bagtau awal supaya tuan rumah boleh replace kpd org lain..Guna kan alat komunikasi dengan baik....sikap kene ubah supaya hidup lebih bertambah baik..alhamdulillah semua dah selesai.

Terima kasih pada yang hadir...terima kasih dengan hadiah yang diberikan..gambar semua aku dah upload di FB

3 comments:

Faina Arisya said...

weii..

gambar aku mano?? loteh dah aaa posing maut...

Faina Arisya said...

hehehhee... sorry aaa.. baru tengok fb.. ada.. ada.. ada.. dah save siap2.. hehehhe..

emyda said...

gambar byk sgt letak FB jer..nnti gmabr lain akan menyusul

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers