06 September 2013

Cerita hadiah yangku menangi Cabutan bertuah 2nd Grandprize....di Seminar Keselamatan ICT

korang mesti nak tahu kan...kita cerita yang best2 la...seminar kali ni mmg best..sebab vendor yang sampaikan semua nya bagus2..berpengalaman dan mmg puas hati pergi..tujuan utama pergi pun sebab dah terlalu bosan duk opis...terperap jer...lama dah kami tak keluar opis...aku lagi la...tahun ni mmg duk saja opis bua kerja...kadang2 kita perlu keluar juga..bila dengar seminar ni otak aku berkembang jugak...kalau tak mmg bongok jer rasanya.. lama jugak aku tak ambil tau...dengan adanya seminar ini mmg memberi pendedahan yg di luar kotak...padahal tiap2 tahun pun mmg ada seminar ni...

company2 yg dtg pun bawak goodies dan hadiah cabutan bertuah dan bila tye soalan pun dpt hadiah...okla...

seronok sgt bila time cabutan bertuah..kali ni tuah menyebelahi aku..mmg gumbira sungguh..padahal aku tak harap pun ..jujurnya mmg tak harap..

rezki aku jugak...akhirnya dah nombor aku naik...semua bersorak2..

ceritanya di awal pun nombor byk naik..dekat 10 nombo naik..tapi malangnya semua dah balik...so 2nd grandprize tu milik aku...punya terketar2..laju2 aku turun ambik hadiah...

masa dlm perjalanan balik opis...dah ramai tahu..pastu ramaila yg nak tgk hadiah tu..tak sempat aku nk surprise..bukak2 aku yg tersurprise!!!

jeng

jeng

jeng

jeng

jeng


taraaaaa

nak buat apa la ngn calculator ni..kira duit  je la ida..Yg geram tu org lain dpt yg best2. canggih2..aku dpt benda ni...bukan aku je terkejut dan ramai juga tak leh terima kenyataan!!serius beb...

inila hadianya gempak tak..syukurla ida apa yg dapat..walaupun aku tau salah kasi...bukan rezki ko ida dpt yg sepatutnya...

ni hp kasi

dapat sijil ni la satu2 nya sijil tahun ni...

 

1 comment:

Unknown said...

Tahniah. saya nak ceritakan 1 kisah benar berhubung dengan kemenangan besar bapa saya melalui nombor ramalan dan cara mendapatkannya. saya paparkan untuk renungan bersama supaya tidak mudah tertipu dengan bomoh2 tikar terbang akhir zaman ni... Bermula dengan sejarah ayah saya yang asalnya seorang polis dan dibuang kerja kerana berkahwin tiga. Mengalami sejarah kesusahan, merempat, bertukar ganti lokasi kerja akhirnya menetap di mampan, negeri9. Bekerja sebagai pekebun dan sesekali memburu ayam hutan bukanlah mudah. Menampung 3 isteri menyebabkan poket seringkali kering, tak berduit. Sehinggalah akhirnya bersama 2 orang sahabat menemui seorang guru di kampong Belahan Tampok, Rengit, Batu Pahat, Johor. Sebenarnya guru tersebut adalah dukun perubatan traditional bukan ‘ustaz nombor ekor’ tetapi jenis orang yang sentiasa suka menolong orang. Sifat suka menolong mereka yang memerlukan menyebabkan dia disayangi penduduk setempat kawasannya tinggal.
Diringkaskan cerita, setelah mereka bertiga berjumpa ‘guru yang juga pengusaha bakso medan’ di kampong belahan tampok tersebut. Masing-masing berceritalah tentang masaalah dan kerumitan masing-masing. Tentunya masaalah ekonomi menjadi agenda utama. Akhir sekali setelah akhir becerita mereka minta Pak Ustaz tadi beri nombor kerana itulah sahaja jalan mendapatkan rezeki dengan segera. Pak Ustaz tu tersenyum dan cerita lagi berpusing-pusing, sambil sentuh sedikit bab agama kemudian cerita umum lagi...
Sampai waktu hendak pulang ayah saya dan seorang rakannya berjabat salam sambil selit duit dalam tangan pak Ustaz tu. Seorang kawan lagi tidak memberi kerana pada anggapannya ‘ustaz tu tak berguna langsung, tak beri pun mereka nombor ekor yang diminta’.
“Alaaa... apa susah2 tadi kata takde duit, ni kan duit ni. Awak ambillah...” kata ustaz bakso tersebut sambil memulangkan wang kertas note merah sepuluh yang ayah bagi.
Kisah ini mungkin tidak menarik jika ayah tidak meneliti wang yang dikembalikan oleh Pak Ustaz. Ayah hulur RM33 tetapi ustaz tu pulangkan sehelai note 10 sahaja. Tak mungkinlah Ustaz tu ambil duit sebarangan. Tiba-tiba ayah mendapat ilham dari ayat akhir ustaz tersebut. “...ni kan duit ni, awak ambillah...” Maksud ustaz tu adalah ‘ awak ambillah nombor ni!!!’. lalu ditikamnya nombor duit yang ustaz pulangkan. Rezeki ayah saya memang baik. Nombor yang ditikam mengena tepat di tangga pertama.Sekarang ayah saya dapat membayar hutang dan membuka projek lembu feedloat di Jalan Seri Belahan , Kampung akhir dalam daerah batu pahat, bersempadan daerah Pontian. Projek lembu feedloat tersebut dibina berhampiran Dewan Warisan Seri Belahan dengan modal RM300 ribu tanpa meminjam sesen pun duit bank.
Pergi mencari dukun bertiga tetapi hanya ayah saya seorang yang mendapat rezeki terpijak dari duit loteri nombor ekor. Seorang kawan tidak memperoleh kerana hanya memberi sehelai wang merah RM10, 1 kawan lagi tidak mendapat apa-apa kerana sifat kedekut dan lokeknya dibawa-bawa.
Moralnya disini, rezeki empat atau enam angka bukan bergantung pada dukun, bomoh, paranormal semata-mata tetapi juga kepada orang-orang yang pemurah dan mahu berfikir.

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers