13 January 2013

Toilet Training Hafiy

Ya Ampun kecapekan aku minggu ni...ini bukan sahaja kisah pasal hafiy tanpa pempes tapi kisah keseluruhan kami di rumah...suami aku sibuk mmg tiada di rumah...dengan final exam dia yang susah giler tu..tak mau ganggu..pi la belajar di luar rumah..means pi la study dengan kengkawan tu...if lulus okla...if tak leh jawab aku tak bersalah OKKK...hehe...kami bertiga tido uamh..huby tido UTM...

korang mesti tak sabar nak tau kisah afy...dia ni agak lambat jugak la aku training di ke toilet...aku mmg nak jimat skrg brg2 kan mahal..so that nak tak nak, aku terpaksa jugak train dia tanpa pempes...

sbnrnya dari akhir tahun lepas lagi dah ajar..tapi asyik gagal

so tahun ni SKT aku nak capai supaya afy tanpa pempes...itu SKT aku pada dia..hehe

so sejak awal tahun ni aku dah train dia duk umah tanpa pempes..

agak huru hara jugakla...kencing bersepah2...no stop sebab dia mmg kuat minum...hehe...mmg haru la...mengemop la berkali2 aku..

bila dah kencing baru cakap...basah semua..mandikan  terus..adik???kompemla asyik mengikut jer...alis pun masuk bilik air sekali ..kedua2 nya aku buat dgn lajunya...korangkan tau aku mmg laju..lagi laju aku kejar sini kejar sana..

pasal kencing afy dah lulus selama 2minggu ok...sabtu ahad mmg hari tanpa pempes..kdg2 tid siang pun tanpa pempes...ok..sabtu lepas abis karpet lawa aku yg mahal aku beli time aku wedding tu dikencingnya..walawayyy...apa lagi sakit pinggang aku mengangkatnya menjemur2 di balkoni belakang yg tiada cahaya tu...huhuhuhu...tak kering..mlm tu hujan lebat abis karpet ku basah wawawwaaa..

then mengemop lantai..

afy dah pandai kencing lari ke toilet...tapi bab nak berak masih gagal lagi...time dia berak dah berak baru cakap apa lagi taikkk nya bersepah2 kat lantai..adui  makk penat sungguh aku!!..pas angkat taikknya aku mengemop lagi..

2x gak la dia berak dlm seluar taikknya jatuh dari seluar..hahahhaha...takperla nak marah tak boleh...

so skrg bab berak je dia tak pandai lagi...mungkin sikit masa lagi la..suh berak kat tandas dia tak pandai...

lucu pun ada..

mudahan2 jimat la hehe

pasal adik dia dah lasak sngat...dlm kereta pun ligat..tu yg penat sgt aku ni...kalau afy jerit adik pun jerit...seronok tgk..adik minggu ni selsema teruk sampai tersumbat hidungnya..kesian..mmg tak tido mlm la kami....aku bgn 5pagi masak bubur dan lauk dan buat n.goreng afy...

itula rutin aku...sampai opis dah kepenatan..huhu..time lunch mesti tido tak sedar diri..hihi

2 comments:

syalinda johari said...

ida, anak dara aku yg 5 tahun tu, kat umah kencing dlm toilet, tapi berak kat pampers lagi kt umah..tp kat sekolah boleh pulak dia berak dalam toilet...uwaaaa..lani pampers mahaii..kejar duit ja kita ni

emyda said...

yeke linda..hehe...anak aku pun sama kat umah pengasuh boleh berak kat tandas tapi kat lantai la...skrg dah boleh kencing cakap...berak tu tgh belajar lagi...still guna pempes..mengada kalau ada maknya..huhu

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers