07 January 2013

Kalut tapi best

alhamdulillah dah masuk 7 hari anak2 aku stay di rumah pengasuh baru di kg abu bakar baginda...memang agak kelam kabut la pepagi aku n huby...so far alhamdulillah afy kata best duk umah mama...pangilan pengasuh tu...aku doakan agar kekal la anak2 aku di sana...alis dah stay dari bulan 12 tahun lepas...afy je baru stay 7 hari...balik bila aku tanya best tak duk umah mama?dia kata best..lega na rasa hati ku ni...

Memang pagi2 kelam kabut..kalau lewat sikit bangun surely la aku pi punch card dulu then baru hantar depa...

Dalam kekalutan aku gagahkan diri untuk buat makanan bubur dan sarapan afy...because kak tu tak buat makan pagi..so mmg la aku kene siapkan..takperla sekurang2nya anak2 aku makan air tgn aku pepagi...

balik kerja laju2 aku terus bagi alis netek dulu..sampai alis buat isap baru aku berlari ke dapur...masak nasi buat bubur lagi dan kekadang panaskan lauk yg aku beli kat cafe utk aku n huby jer..lauk2 anak2 aku masak panas2...

sementara huby melayan anak2 aku sampai berpeluh2 aku pun pi mandi dan hidangkan lauk2 kat meja...

kadang2 aku suap dulu depa semua...bila anak2 aku berak aku mandikan depa dengan air suam..kene panaskan air dulu..huhu susah wei takde heater ni...(rasa nak kene beli gakla water heater ni)..

pas mandikan depan pas siap semua baru aku mandikan solat magrib dan layan laki aku makan..(layan ker????hehe)sian laki aku aku hidang jer..dia makan sorang2 hehehe..sementara tu aku layan anak2 aku bagi kasi depa puas hati...baru aku makan..

pas makan aku kemas meja dan dapur yg macam kapal karam tu...huaaaaaaaa..

malam aku layan berita dan bagi netek alis lagi..main2 dengan depa...laki aku keluar pi mengajar..dan study dah nak final...)

pas main lari2 dan kejar dan main game aku lap badan afy dan bagi dia susu...

dalam kul 10mlm ke 11mlm aku paksa afy tido..

then kul 12mlm baru aku siap2kan brg2 depa untuk pi umah pengasuh...

laki aku aku bagi tugas gosok baju aku n dia sendiri...hehe..itula rutinnya..kalau aku sedar aku buatla solat sunat..itu pun kalau aku sedar diri...huhaahhaa...

TAdi jemput abah aku balik dari hat yai Thailand..tu yg lambat tu...dia pi melancong...abah aku ni dia dah merayap byk tempat anak2 dia je ketinggalan huhu...kami tak payah bawak dia...dia dah merayap dah awal2...takperla suaila tu dah pencen2 ni....dulu kerja jer...utk anak2..skrg masa utk dia bergumbira...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers