24 October 2010

Rumahku Penuh Vs Afy Demam - Hospital Putrajaya

Minggu lepas tidak kusangka2 ramai sungguh yang lepak dan tido umah aku..alha,dulillah tidak la ku bosan..kalau tak sabtu ahad jer aku kompem berperang dengan afy sebab dia bosan..suh aku layan jer..tapi minggu lepas memang ramai..penuh..tido dari dalam bilik sampai ruang tamu..nasib uamh aku ni panjang.so memang muat2 la..kira dalam ramai2 tu selesa gakla..

Selain keluarga yang yang memang dah ramai tu tambah dgn sepupu sepapat ku lepak n tido sini..mereka ada shoot pengantin..so tak mau balik seremban mereka tido umah aku..aku n hubby pun jenis tak kisah..so mereka memang sukala..

DEMAM MENGIGIL

Dalam bergembira sebab ramai ada..tak kusangka2 anakku demam lagi...memang aku frust walaupun jaga dengan baik2 tetapi anakku tetap kene demam..aku bawak kereta ayahku pergi terus ke klinik belakang umah aku..tetapi malangnya tutup pulak..masa ni hujan so aku bawak anak balik ke umah..aku aku sesak nafas..terukla..tak sangka teruk macamni..kelam kabut aku..nasib umah ramai orang..so aku suh ayah aku drive pi hospital putrajaya. anak aku kali ni terus dibawak masuk bahagian emergency..masukl2 tarus doktor bagi sedut GAS..biasala dia melenting2la bila bagi GAS..rimasla katakan..

Selepas doktor check, doktor nagitau anak aku dijangkiti VIRUS..entahla dari mana aku pun tak tau.memang fikiran aku tak tenang dibuatnya..lepas tu balik umah..bagi ubat macam biasa..

Malamnya tido lena sebab dah sedut GAs dan makan ubat..yang bagusnya doktor bekalkan ubat macam2..bayak betul..tak kusangka dalam kul 3pagi anak aku mengigil..rupanya panas dia naik 39.5 celcius...wow tinggi tu..aku dah tak tenang..nasib ayah aku ni masih bekerja sebagai MA..so dia ambil ubat sumbat kat dubur anak ku..anakku peluk mama aku kuat sebab dia mengigil kuat..betapa panasnya..aku n hubby palingla risau..ubat yang sumbat kat dubur dah jalan terus suhu badan anakku turun sikit2..lama demam biasa ja..risaunya...nila pertama kali dia demam yang teruk...

2 comments:

Unknown said...

ida..anak ko mmg sentiasa kena demam ker?? maybe cuaca tak menentu kot..yelah jerebu pastu ujan lbt....

emyda said...

anak aku mmg ginila..tak taula..dah ambil darah dan ok antibodi...tak taula...duk taska...mcmnila

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers