26 October 2010

Demam Viral





Kesian kat anak aku ni demam tak baik2..tadi pi klinik putrajaya ambil darah..punyala lama tunggu nak jumpa doktor..bayangkan 3jam menunggu untuk jumpa doktor..sampai kul 9.45pagi keluar klinik 12.45tghari..punyala meragam anak aku..terpaksala dukung lama..anak aku siap tido2 lagi tapi giliran tak sampai gak..biasala klinik kerajaan ramai org..knp aku pi gak klinik ni walapun tau ramai,sebab aku nak rekod anak aku sentiasa ada pasa sistem mereka..lagipun mana larat tiap2 bulan nak pi swasta..selagi aku mampu bertahan menunggu selagi tula aku terus menunggu walaupun hakikatnya sentiasa penuh...

Bukan apa jumpa doktor kerajaan ni sangat bagus kerana ubat2 yang dibekalkan adalah mengikut betuk tahap kesihatan anak aku..kalau doktor swasta tah apa2 ubat..main nagi jer..sihat tak jugak...


AKu cuti lagi..aku suh opis mate aku aplykan cuti kat Hrmis..

Doktor sahkan bahawa darah anak aku ok..antibodi pada darah pun kuat..so doktor tak nak bekalkan antibiotik kerana ia tak perlu..kalau pi swasta kompem bagi antibiotik..tengok!!tu la aku tak suka swasata ni...aku pun org KKM so aku sgt percayakan ubat2 dari KKM..lagipun aku dari keluarga kesihatan juga..so darah yg mengalir pada KKM i adalah dari lahiriah..hahahahhaha...

aku bersyukur sebab anak aku ok..doktor dapati dia kene DEMAM VIRAL..demam ini adalah dari jangkitan virus..doktor bagitau yg dia mungkin dapat di TAska...demam ini mengambil masa yg lama untuk baik..so kene bersabarla..

Risaunya kalau pas baik hantar taska..takut kene lagi..aku buntu!!kesian pula pada hafiy kalau tukar nanti dia kehilangan kawan2 taska..entahla..nak tinggalkan di gemas takut hafiy lupa akan Susu badan..semua aku pk..entahla..

Aku berdoa agar ada jalan keluar pada kebuntuanku ini...kerja di opis tak siap2..mesti mrk tak percaya aku cuti anak demam..sini aku tunjukkan surat kebenaran menjaga anak dari doktor.

1 comment:

puja said...

zara pun kena demam jangkitan kuman. kak ita pn jenis x suka mkn ubat..x suka bergantung pd ubat katanye batul ee x elok2.kung kang kung kang..aku pn risau tp nk ckp org kita pn sama je....tp anak aku cemana? aku harap kak ita dpt la berubah..tp dia jg anak aku elok..emm entah la..mcm2 org dlm ini dunia.

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers