30 November 2009

Hari Raya Aidiladha

mama,aku& zahra
aku n hubby time raya haji
Rumah Busu&Maksu aka Nenekuu
aku n suami


Aktiviti pagi bakar satey pula
Apa da jadi la

Makcikku, wan & atul
Dodol siap utk diagih2kan mlm tu
sepupu sepapatku
adik kembar aku tgh menggaul2 dodol
Dodol baru belum siap lagi
Bakar Lemang
Tahun ni raya kat gemas..Ingat nak sampai sebelum malam raya..tapi lewat gak..sebab jem kat highway dan tunggu abang ipar nak tumpang..aku n hubby nak joins bakar2 lemang dan buat dodol. Tapi niat tak kesampaian takpela asalkan selamat sampai malam tu..jem teruk la time kami kuar dari tol bangi..tak dapat nak u-turn. Ambil kad terus jem..rupanya ramai yg balik malam pas keje..ok la pendek'n citer kami sampai kul 1pg..hampir 5jam dlm keter..hubby dah lalu2 jln dalam2 kat nilai..memang sakitla badan aku..nak tido tak dapat mama aku tolong gosok2 badan baru lelap. hubby aku dah lena dan berkeruh2..sian dia..aku pun tak sempat nak urut2 kaki dia..aku dah tak terdaya..malam tu aktiviti masak dodol dah selesai tak dapat la tgk..nnti tgk gmbr jer..

Tiba raya kami pi kampung umah busu n maksu aka umh nenek kami..

so aktiviti pas solat raya kami terus gerak..sampai umah kami aktiviti makan dan terus makan..makan jerla..mana ada nak pi mana2..sbb raya ni kan utk org2 yg bakal haji..

kami mkn2 tido..bagun makan lagi..cuti tak jumpa kwn2 sbb masing2 sibuk ngn family..so takpela...yg penting semua happy...

hari sbtu aku n hubby pi segamat ..pi jalan tgk2 baju menngandung...kat bangi cari takde yg suai dan size tak kene.sbnrnya byk baju kat bangi..but aku punya size mmg susah nak dpt..kalu ada pun tak 'molek' aku pakai..ada yg terlalu mahal dan berat..aku cari yg simple je..kain cotton jer...so jln punya jln kat sgmt tuakhirnya jumpa baju 2 helai..boleh la ..kain pun jumpe..semua ni aku nak guna kat opis..dah lama tak beli baju..bila kene bayar peh!!cair..yela aku n hubby ni bkn giler shooping..kami ala sedehana jer..pakai je apa ada..ni dah terpaksa beli tu yg nak tak nak kene gak..patu kami beli baju2 baby..ada la 4pasang dan brg2 lain sikit..huhu..kata raya korban..tu yg korbankan duit..hehe

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers