13 November 2009

Kesihatan

Buat pengetahuan semua,kandungan ku sekarang dah masuk 5bulan++..so keadaan emosi dan kesihatan badan ni tidak menentu..ada sedikit stress dan kompilasi emosi sikit but it's ok dan aku mampu lagi kawal..aku cuba kawal emosi dengan mengunakan pendekatan psikologi..so bila pk buat sesuatu aku akan pk juga baby ni...so kadang2 pendekatan psikologi aku tak menjadi sebab manusia ada sikap lupa diri..aku akan perbaiki diri agar menjadi lebih ok..

Masa kerja ada juga stress sebab tak mahir lagi dalam programming so effect gak pada emosi aku ni..

Kandungan dalm masa ni asyik2 mengeras..perut rasa tak selesa..malam2 tido kene urut kaki dan perut buh losyen kalau tak mmg kering sangat..kulit pun dah mula merekah2 dan ada sedikit tompokan hasil dari gatal2..aku ada rasa tendangan risau juga knp perut keras...mungkin kandungan sedang membesar dan sempit..info ni aku perolehi dari internet dan majalah2..Akhir bulan ni akan scan detail nak mengathui keseluruhan berkaitan kesihatan baby dan jantina..so macam tak sabar sangat nak tau..sbb bukan memilih gurl or boy,but nak beli barang2 baby senang dan dalam masa yg sama tak membazir..hubby yang tak sabar dia menghitung hari...

kaki dah mula membengkak..rasa ramai cakap perut tak nampak but aku terasa amat tegang dan size perut sesuai dengan badan aku...selera makan bertambah..berat pun naik..

ok..nnti sambung lagi...daaa

1 comment:

Unknown said...

salam..ida..dah nmpk seri ibu mengandung..tp..awal pulak kaki kor bengkak...anyway take care tau...yup..emosi mmg kena jaga baik2....sbb 1 baby hormon tgh x stabil...anyway...jika free mai ziarah blog family aku...
wslm

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers