02 December 2009

Rumah Gemas dimasuki pencuri

Hari ni rabu umah mak ayah aku di gemas dimasuki pencuri..masa ni mama aku stay kat seremban jaga anak kakak aku. pengasuhnya bercuti..so yang ada di rumah hanya abah dan adik aku yg last. adik aku dengarnya mlm balik lewat. so abah aku syak pencuri tu mengekori adik aku sebelum adik aku tutup pagar umah. so kawasan umah mmg dah gelap..umah tu halaman lapang so byk tmpt pencuri tu leh menyorok + gelap...dipendekan citer, adik n abah aku dah ttp lampu semua, dia buat keje semua dah tdo..pencuri tu ikat tombol pintu bilik adik aku ngn tali..so adik aku takleh buka pintu time dia buat keje..abah aku mmg dah kunci pindu dari dlm..hanya wallet n duit jer dia kebas..abah aku tak perasan,pagi2 bgn subuh dan pi keje mcm biasa...tapi hati tak sedap,dia pulang kat umah 7.30pg sbb dia perasan wallet dia tak bawa..then tgk pintu blkg terbuka..dia tgk punya tgk blkg bersepah2 dan ternampak wallet dia kat situ..but duit abis..nasib brg2 kemas dan laptop2 dan moto2 dan keter2 tak dikebas..sbb kunci mmg kat tepi pintu jer...syukurla tak diapa2kan abah dan adik aku tu..kiranya pencuri tu baik lagila..dia just nak duit jer...ok..pengajaranya, jgnla leka2 dan pulang lewat mlm ya nnti ada org ekori ita..kalau tak org pun mahkluk lain..heee takutttttt

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers