05 March 2015

Suami Marah

Korang tengok je tajuk dah mula la tu syak aku bukan bukan...sabar sabar...suami aku memang bukan kaki marah. dia jenis biasa2 saja.. Suami aku tak akan marah aku tanpa alasan yang kukuh.

Penyebab marahnya mesti korang tau aku yang mulakan dulu.

Seperti biasala,kami akan duduk di meja makan dan berbincang sambil minum petang balik kerja. So tengah berbincang hal bisnes aku ni, kami cakapla secara nada sederhana kuat, sampai satu topic tu bab promosi, so laki aku diakan memang pegang majalah tu,aku pulak cerita berdesarkan perbualan telefon aku dengan pihak amway pagi tadi..

Dipendekkan cerita la,aku cakap salah bukan itu...(adala topic ala tak payah la korang tau)pastu dia cakap yelah kan i cakap itu bla bla bla(topik tu)..tup aku cakap makin bernada tinggi, pastu dia pun ambik tangan dia tunjuk2,pastukan aku tak puas hati aku tolak la tin biskus depan aku nak tengok apa yang tunjuk.

Pastu berlakula pertengkaran kecik, depan anak2, afy pulak cakap "jangan la gaduh"...

Laki aku tombok meja...poooommmmm!kuat..aku apa lagi terdiam la..hihi..terkezut mak!!

terus aku marah dia balik...(mulakan aku sentap..kuarla air mata!!)tipu la kalau aku cakap tak nangis..waaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

terus aku blah dari meja tu...dia tak pujuk pun..dia mmg takkan pujuk...pi mampos la ko ida nak nangis...itula peel laki aku..sebab tu la aku malas nak bergaduh dengan dia.....dia takkan pujuk..dia bukan lelaki yg nak pujuk aku...kesalahan setakat aku yg buat dia takkan pujuk mintak maaf yg dia tombok meja...aku kalau marah hanya cakap sahaja,,,,takde tindakan baling itu tumbok itu ini...sebab aku hanya guna kuasa mulut sahaja,,,jika mulut aku diam bermakna aku marah juga...jika mulut aku berbunyi bermakna aku ingin pertahankan bukan kesalahan aku..

ok setel..aku pun blah...sampai keesokan hari tiada dia mintak maaf..

esokknya dia hantar la nota "NILAI SEBENAR SEORANG ISTERI". itula cara dia insaf atas tindakan dia tumbok meja tu...itu la cara dia mintak maaf..untuk dia cakap sory la yang dengan mulut sorry la ko tggu la tahun depan takde nya!!!..hahahhaa..dan aku pulak jenis pemaaf..dan aku juga mintak maaf atas kekasaran bahasa aku...nampak aku kasar tetapi macam mana aku marah aku akan tegur balik orang dan akan buat deq jer dengan org yang aku marah tu...aku layan biasa2 jer(itu kalau aku marah dengan org)dengan suami aku still akan tegur..dengan adik beradik aku akan tegur dan buat deq je jika mereka degil...aku jenis pemaaf dan open...

Semakin berusia semakin kita  berubah ke arah positif. Aku jenis suka berubah. Aku akan berubah dengan setiap tindakan yang tak betul.

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers