18 March 2015

Majlis Perasmian PR1MA

Alhamdulillah terjawab sudah teka teki berkenaan status rumah PR1MA. Sudah pasti semua yang dapat cabutan ini ternanti2kan majlis yang julung kali di adakan semenjak penubuhan PR1MA. Seramai 560 nama yang bertuah dan aku salah seorang penerima rumah ini. Sememangnya kami telah lama mengidamkan rumah sendiri. Sejak 2009 lagi kami telah mula mencari rumah untuk di beli. Dan semenjak itula waktu rehat sejam kami gunakan untuk pergi dan melawat rumah-rumah setelah melihat iklan di Mudah.my

Malangnya semua yang kami pergi tidak jadi. Ada saja halangan yang tidak membenarkan kami beli. Ikutkan bukan tidak mampu untuk beli dengan pinjaman kerajaan. Entahlah, suami nak aku pula tak nak. ada saja halangan. lebih tepat lagi, bukan masanya lagi.

Bila iklan pr1ma ni, aku pun buat deq jer. sampaila mak aku d kampung call. Semua yang terjadi ni sbb mak aku yang bersungguh2 suruh apply. kes ni sama la dengan aku apply keje gomen. Mak aku tak putus2 mengharapkan dan mendoakan aku dan adik beradik. Tulah berkat doa ibu bapa juga la semua ni milik aku..(ini salah satu hajat aku yg aku bagitau mak aku, nak beli rumah yang termampu dengan gaji. bukan dengan gaji laki.)bila mak aku dengar berita terus bagitau aku. adik beradik lain tak menepati syarat kelayakan.

Aku juga nak pesan korang setiap kali nak buat sesuatu bagitau la ibu bapa di kampung, mintak doakan..insyaAllah apa yg korang hajati mesti dapat..tak dapat sekarang mungkin dapat lambat lagi..percayala..

Walaupun sudah kawin, bagitau jer..samada ibu bapa doa or tak, biarla asalkan kita bagitau mereka...

Dapat kecik or besar itu lain citer..

OK PAnjang lebar pulak, aku kalau dah menaip mmg payah nak berhenti...

Perasmian ini telah di sempurnakan oleh Perdana Menteri Malaysia..Dato'Seri Najib Tun Razak. Dia lah yang telah mengilhamkan untuk membina rumah mampu milik yang pertama di Putrajaya. Sangat lucky sebab kami beli rumah kos rendah di area Putrajaya dan telah dirasmikan dan korang beli rumah mahal pun PM takde rasmikan hahahahhahah..ala,,,gurau kasar  la....jgn tak tau aku suka sakat korang...rezki aku umah kecik aku terima dan tak malu dengan rezki ini..biar pun ia kecik ia mampu dengan gaji aku..selepas ini en suami sila sediakan duit untuk renovate dan barang2 elektrik...hihii..

Aku doakan PM akan sentiasa mengilhamkan yang baik baik lagi untuk rakyat...

GST aku no komen yang pasti aku pun terkesan dek kenaikan harga barang niaga aku..

Korang jangan tanya bila nak duduk.aku sendiri tak pasti..gaji pun dah tolak mintak mintak la cepat dapat kunci..

Selamat berkenalan!!!sesiapa jiran i boleh pm hihi

Ruang Dapur

Sliding Door. Tecik jer..muat satu badan jer

Bilik Air hadapan

Bilik dan ruang tamu

Semangat tau nak pergi!!korang hado!haha

Ascot2 PM

Kereta Rasmi PM

Nanyian Lagu Negaraku

Jiran Blok sebelah merangkap officemate & Officegroup

kawan gaduh i & kawan sekatil i..wakakakka

Gambaran keseluruhan

PM Najib..



No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers