01 August 2012

Cerita Masa Puasa ni

Sebenarnya aku takde mood nak tulis blog..entahla since ada 2 anak kecik ni jari jamari aku dah keras dan takde seninya...banyak kali aku nak taip aku delete semula..banyak jugak aku punya cerita2 yg nak aku kongsikan..itula dah ada penyakit "M" ni mmg tak leh bendung lagi...

Nak cerita ni bulan pose ni aku mmg tak masak...kalau masak pun untuk sahur jer atau masak lauk afy..awal2 puasa tu adalah aku masak...sekarang takdela...mmg beli jer...sampai umah pun dah lambat...tanak nasi jer sempat..itu pun time buka nasi panas lagi baru masak..

lauk semua aku beli kat opis je...mmg duit abis kat makan jer..bulan pose ni tak dpt nak jimat...lagi pose lagi byk kuar duit..duk bandar ni mana la tak kuar duit..sikit2 duit..sikit2 duit..aku pun tak tau la sampai bila aku larat nak lalui saat2 ini..nak tak nak dah duk bandar ni mmg rutin inila...kalau tak kerja mmg tak berduit...

Korang ada rasa tak, bila ada anak kecik ni macam nak berhenti kerja jer..serius beb! kesiankan baby kene duk taska yg ramai tu..entah dijaga or tak...anu merah lambat dicuci..anak bujang yg makin notty...byk ragam..notty tak bertempat..makin kerja anak2 tak terjaga..akhirnya memberontak kita yg tak larat..mmg kene cekal n redha jer tinggalkan kat pengasuh...hope anak2 mummy memahami..

Rumah dan kain baju kalau tak jadi bukit mmg tak lipat..hanya lipat seminggu sekali..kadang tak lipat langsung..wakakkaka....dapur mmg berminyak2 tak sempat nak mop..

Lagila bulan pose ni, pas makan tak larat dah..baby nak mengopek je..dia kopek mmg tak mau lepas..kesian sebab tak dpt kopek time siang..

Afy dan ali mmg tak jumpa siang..Depa jumpa time malam2 jer..kesian anak2 mummy....insyAllah pose ni time raya nak buat iklan..nak carik pengasuh dekat2 umah jer...tak larat naik keter ambik alis..berpusing..lagipun keter laki aku guna...

Aku hampir2 nak beli kereta..tapi aku pospone lagi..sebab rasa macam tak mampu nak bayar bulanan...bayar anak2 jer dah sebulan rm500..dah macam byr duit  keter..nak cari bibik tak bole,sebab umah aku penuh..mana bibik nak duduk pun kalau ada...kene cekal jer sampai anak besar..

Puasa aku ada ponteng terutama sbtu ahad,sbb baby aku nak ngopek je..mmg takde tenaga kalau baby kuat ngopek...gantila nnti...inila namanya pengorbanan..

Suami aku alhamdulillah dia rajin membantu...tapi ada jugak la aku berleter2 suh itu ini..yelah kalau tak bagi arahan nnti lambat..skrg dah ada 2 anak mmg tak leh lepak sgt..kene cepat/laju2...takde masa nak tgk TV lelama...

Disebabkan aku masih ada tiroid.aku tak mau stress2 lagi..aku nak relek kan otak..kalau aku stress bila aku nak sembuh..kat opis pun sama...biarla aku kene kutuk or marah ngn bos or penyelia,kalau aku stress aku lambat baik..depa bukan menganggung sakit aku...yg nak sembuh..apa nak jadi jadila...aku tak mau pedulikan org yg buat aku stress..

aku nak happykan diri..kesiankan diri sendiri..

okla...tu je cerita terkini aku...gambar2 aku byk nak tunjuk tapikan aku malas nak edit...biasala ni pun aku taip laju2...

2 comments:

Anonymous said...

ida ...sama la kite.umah dh x mcm umah dh.ank 2 ni,letih ckit.layan si kakak lg buat homework....tu blum dia mmberontak lg.pning2..tp best.hehehe...( byti )

emyda said...

yeke ..hehe..samalaa kita...mmg penat..hope dapat handle

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers