02 August 2012

Minggu Penyusuan Susu Ibu Sedunia

Alhamdulillah seronok sangat pergi forum penyusuan susu ibu sedunia peringkat kebangsaan 2012. Panel-panel yang sampaikan forum pun jenis bersahaja. A lot of info yang aku dapat..ramai sungguh datang..

Bila dah hadir dengar ni terasa nak ambik anak aku je skrg..pastu appricate sangat Pertubuhan NGO iaitu WABA ( World Alliance For breastfeeding Action) Puan Sarah Amin..Melayu tau...tapi mmg dah speeking jer ingat org asing...pastu appricate sangat dengan (PPPIM) Persatuan Penggalak Penyususan Ibu Malaysia Prof.Dr.Adlina Suleiman..

Depa ini semua mmg bagusla..sanggup mengajar ibu2 cara menyusu tanpa bayaran..Prof dia nak galakan kita2 ni jadi sukarelawan untuk membantu mengajar ibu2 menyusukan anak..selama 22thn Prof ni tolong ibu2 sampaikan dia tak ingat sapa org yg tegur dia bila terserempak..rupanya ibu2 yg prof ajar sebelum2 ni....

Pastu menteri pun dtg merasmikan dan mengalakkan staf2 menyusukan anak2 agar bayi dan kanak2 sihat tanpa ada penyakit kronik...

hei bykla nak aku kongsikan..mmg berbaloi dengar...dpt ilmu free..

kami dapat beg cenderahati dan tgk pameran2 di auditorium.. Terus bersemangat nak cepat2 amik anak utk aku susukan..

FYI Negara yang terendah penyusuan secara exclusive ni kan adalah MALAYSIA TAU!...

aku ni pakal jer ada penyakit..kalau aku sihat mmg byk susu aku..afy dulu puas susu..kesian pada alis...mummy tak dpt buat stok byk2...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers