28 August 2012

Selamat Hari Raya..& Tahziah

Klik Sini untuk Keratan Akbar

Raya tahun ni rasanya takde raya nikmatnya sebab apa kami anak beranak demam..mula2 baby aku demam pastu berjangkit kat kami pulak...pulak ada kenduri aqiqah baby aku...kami buat kenduri aqiqah dan sempena pertunangan adik lelaki aku...mmg sibuk la sepanjang cuti tu...gambar aqiqah nnti ada masa aku upload kalau takde kat blog,tgk fb aku...

Baru aku ada kesempatan nak menulis blog ni..kesian blog aku yg dah lama aku  tak belai...aku baru stat bekerja setelah bercuti raya..Pagi2 sangat kelam kabut..dengan hujan lebatnya..pulak susu anak aku abis tak sedar...ingatkan banyak lagi...bangun awal jugak tadi...kemas2 barang2 budak2..siap2 terus pi punch card dulu...then pi kedai Presint 9 beli susu...pagi2 mydin dekat2 umah tu bukan bukak pun..terpaksala kami ke presint 9..

Semalam aku cuti pergi checkup tiroid..ujian darah menunjukkan tiroid aku naik sikit...takde kurang...aku terpaksa continue ubat lagi...doktor yg aku jumpa tu pun cakap tak memberangsangkan..apa boleh buat teruskan makan ubatla..hope sangat nak sembuh...

Alang2 dah cuti, aku pun ajak laki aku bawak hafiy pi check mata dia...pi Pakar Mata di bangi...Memang sah hafiy ada juling matanya...kesian menangis2 dia bila doktor buh ubat untuk check mata dia ada ketumbuhan or tak...alhamdulillah tiada ketumbuhan dimata...mata sihat..cumanya dia kene buat rawatan mata juling...supaya mata dia boleh sembuh...better buat rawatan dari kecik...kalau tak nnti takut matanya dia jadi mata malas..mata afy pun dah ada rabun sikit...skrg dokto suh pi jumpa pakar mata Juling di KL...untuk melihat berapa ukuran juling dia...tapi bila korang lihat dia punya mata Ok...dlm Ok2 tu dia ada juling...tu yg merisaukan aku...semalam kene gak la rm250 siap semua..

bimbangnya tak terkata tau bila kita ni dapat tau anak pulak kene buat rawatan mata..

TAHZIAH KEPADA KELUARGA ARWAH KAK ROSIMAH MOHAMAD..

pagi dapat berita kak rosimah meninggal...semua terkejut...depa2 baru jumpa semalam kerja..aku jer tak jumpa sbb cuti...tapi aku jumpa seblm raya...asyik borak jer ngn dia...rupanya2 tu borak2 yg last...mmg sgt terkejut..masih tak percaya..

Bila dah kompem..semua staff bpm ke Forensik hospital serdang...ada 4 kematian hari ni kat situ..kami dapat lihat arwah pun dah jam1tghari...2jam posmotem dan mandi jenazah...suasana sgt pilu..bilamana kami lihat anak yg baru darjah 3 kehilangan mamanya..melihat suami arwah yg menangis ..time2 ni aku teringatkan anak2 aku kalau aku pergi meninggalkan depa...mmg kesian sangat..arwah mmg kakak yg baik...segalanya baik...

kemalangan di jalan tu mmg byk berlaku...selalu dengar org excident kat situ..tup2 kawan kami...mmg terasa sgt...

Gambar kenangan arwah bersama SUB BPM..  

Inilah gambar kereta arwah..Hancur..

AlFatihah buat Arwah...arwah juga salah seorang customer aku...

Bila melihat kemalangan sebegini, terasa risau pada ahli keluarga sendiri yg memandu kereta ke tempat kerja atau balik kerja atau pergi kemana2...malang tidak berbau...semoga arwah ditempatkan bersama2 orang2 beriman..amin...(dengar arwah tengah berpuasa sunat)

3 comments:

syalinda johari said...

sedihnya ida.. semoga roh arwah ditempatkan bersama orang beriman

Unknown said...

sedih gak even x kenal...ye lah kan kwn2 satu opis selalu borak2..gurau2..mmm titibe dah xder di dunia..moga arwah ditempatkan bersama ngn org2 beriman.

emyda said...

seminggu dah arwah pergi..masih terasa kehilangan dia...semoga dia masuk syurga...kerana arwah baik orangnya..

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers