13 January 2010

Majlis Doa Selamat bersalin dan rumah



Majlis bermula
Imam memberi sepatah dua sebelum majlis bermula.

Ayam masak merah (antara menu yang sempat pick)


Makanan yang siap terhidang
kakak dan adik ipar aku
mama dan adik aku..org kuat nie..
Keadaan sebelum bermulanya majlis. Nenek aku la tu
Pada 10/01/10 lepas bersama ahad malam isnin kami ada buat sedikit kenduri doa selamat. kami jemput orang2 surau dan saudara mara serta kawan-kawn yang terdekat saja. Majlis ni pun telah dirancang lama tetapi tiada masa yang sesuai. Akhirnya jadi juga memandangkan suami aku tiada kelas pada watu tu. Dia cuti so boleh la diadakan kenduri doa selamat ni..Lagipun kandungan aku dah nak masuk 8bulan next weeknya. so nak tak nak kene gak buat dalam masa sekarang ni..ikutkan tak payah buat pun takpe. sebab mama aku yang beria2 nak buat dan nak jadi voluntie nak masak2 so aku onn jerla..aku pun bukan larat sangat pun..ni pun terkial2..mama masak kat seremban umah untie..so siap2 masak terus bawak kat putrajaya..

Baru 1st time buat kenduri so rasa berdebar2la mana taknya jemputan pun tak kompem lagi time tu..last minuter barula imam surau kompemkan..bukan apa risau takde sapa yang jadi ketua baca doa..aku dan huby dah pk kalu takde kami terpaksala guna khidmat kawan adik aku kat UKM tu..

Jemputan kami bole tahanla penuh umah..tak sangka menjadi gak kenduri ni...1st time la katakan arrage kenduri dalam 50 lebih gak dtg...aku jemput kawan2 yang dekat area putrajaya. Jauh2 tu sian nanti berdosa tak datang baik jgn jemput hehe.

alhamdullillah makanan mrk ckp sedap dan menyelerakan..biasala org nogori masak kalu tak pedas tak sah..

Menu:nasi putih, ayam masak merah,sambal bilis petai,masak lemak kuning udang,sayur campur dan buah tembikai serta kueh muih...byk gak kan...

Semoga doa kalian dimakbulkan..muda-mudahan aku selamat bersalin dan anak pun sihat walafiat...eeeee....tak sabar nak tatap wajah anak...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers