28 April 2015

BPP vs Pr1Ma

Setiap pagi setiap minggu kebelakangan ini,aku asik ke BPP untuk tanya status. Bila aku nak dapat kunci? Pada mulanya,aku memang tak heran sangat hal ni. Tapi lama kelamaan sebabkan ramai bakal penduduk prima merungut,aku pun mula la sibuk ke hulu hilir. Di saat ni masih tiada lagi status yang boleh aku banggakan..sakit hati lagi adalah.. bukan terdesak or aku gila sangat pasal umah tu, cumanya sakit hati peel BPP yang endah tak endah aduan penduduk prima. cuba la fahami kami yang tidak mampu untuk tanggung hutang dua rumah. satu rumah kuarter dan satu ansuran umah prima..dengan keadaan ekonomi yang makin membebankan,makin hari kami makin tertekan.

Siapa kata Untungnya dapat Prima..??takde untung mana pun,kami terpaksa hulu hilir menagih untuk realeasekan 20% lagi...

Padahal itu bukan kerja kami, gaji dah tolak nak tak nak kene gak la buat kerja2 ini...tiap2 pagi menagih simpati kat bpp...kerja opis kami takde mood nak buat...tertekan...jika dapat kunci,sekurang2nya boleh la kerja membersih or mendrill or apa2 sebelum puasa...harapan musnah...tak semudah itu...plan tahun ni lari kalau kami tak buat apa2 dengan umah baru...pindah lambat ke cepat,biar kita slow n smart uruskan perpindahan..jangan sampai kene halau kuarters sudah...

Akhirnya belila umah siap or 2nd hand barula senang hati..sediakan duit saja...umah pun mmg dah siap....lagi best..biarla 2nd pun...tgk umah baru macam macam ragam kita nak hadap...sabar jela...semoga penantian yang penuh penyeksaan ni akan berakhir dan kami nak kunci!!

luahan hatiku!!!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers