20 November 2012

Hp ku rosak + MC + Rumahku Ramai + Vietnam + Kebakaran

Semalam pergi pakar putra melaka...aku dan anak2 ada checkup..pergi pun dah lambat sebab menunggu afy sampai dari gemas...nak bawak dia...pagi2 macam2 buat sebelum nak gerak ni..sebabnya kan dah ada bby ni mmg agak kelam kabut..pagi2 nak buat bubur , mandikan dia dan suapkan biskut cair kat alis...siap semua aku pulak kemas2 umah dan masak2 sikit sblm pi..siap pun dalam tengahari./.apoiment 2ptg tapi kami gerak 2thgari..huhu...2jam perjalanan ke melaka...sampai hospital pakar tu jam 3ptg..lelaju kami naik tangga nak kejar masa..sampai2 suh huby pi daftar dulu aku terus ke bilik doktor..terus kami masuk jumpa doktor...fuh mmg laju la...bla bla bla ckp dgn doktor agak lama...check macam2 itu ini itu ini dah setel..lama gak aku borak ngn dr tue...doktor tu dah pangkat datuk..okla pas siap semua tu nak tau aku kene cas brp harga semua RM389 huhu...aku bawak rm400..balik rm2..sebab ada buat minor operation sekali jam tue..tu yg mahal sikit...takperla asalkan sihat..duit leh carik kan...terus aku ambik MC dengan suami aku pun aku mintakkan MC sebab menghantar kami..

dalam masa sama hp aku rosak mmg tak leh nak jawab msg or call...aku boleh call org yg selalu call aku jer..yg lain mmg tak boleh langsung..so kalau sapa2 bagi sms mmg aku tak akan jawab...nak beli hp baru mmg pun tapi sebab baru pas beli motor dan bayar perubatan so agak lari jugak la bajet bulan ini..

so sapa nak msg tak boleh korang call aku terus tau!

Minggu ni happy la sebab hafiy ada rumah...semua adik beradik aku ada..sebab aku kene pantau kakak aku dalam pantang....tu yg mak aku anta akak aku anak beranak duk umah aku...dia kan baru  bersalin...

mak ayah aku pi Vietnam..pi melancong..sabor jer la tinggalkan kami semua..huhu...lagi pun tak sangka sebenarnya afy takde pengasuh tu yg kelam kabut tue..takperla biar mak ayah aku melancong dan berehat..kalau tak kepenatan la depa jaga anak aku n org berpantang..at least leh rehat 5hari dari jaga kami..

SORRY SGT PENYELIA AKU DTG TETIBA!!

ok sambung...

sykur sgt dpt hari2 jumpa afy dia ada umah...huhu..rindu sangat semenjak kami duk berjauhan ni..selalu kami akan video call jer ..kalau aku tak video call mesti afy akan marah...hapy sgt bawak afy pi melaka tu dlm perjalanan dia tak tido dia bergurau2 dgn kami...kesian anak mummy mesti dia pelik knp kami anta dia kat kampung...

sampai putrajaya magrib...terus mandi2kan anak2 aku..mak aku ada lagi belum bertolak so diala bagi makan..aku n huby pas magrib tu kami terus naik motor pi alamanda pi tukar duit Vietnam...

1 Dong = RM168
so dapat la kami keseluruhan 6juta DONG hehe...

pagi tadi flight depa kul 9pagi..so huby aku anta kul 5 pagi sebab naik flight vietnam..bukan air asia...tu yg kene tunggu lama..seronok kan kalau dapat pi...memandangkan kami semua ada anak kecik so tak dptla nak gerak jauh2..

nanti ada masa aku upload gambar

Masa kami pergi ke melaka tu rupanya kuali terbakar..abis api marak ! jiran belakang dapur kami nampak..nasibla kecekapan mak n kakak aku tu boleh memadamkan api yg marak tue...takut sungguh! nila kalau duk aparment satu umah kalau terbakar mesti melibatkan umah lain..takut wei!!!

abis hitam dinding dapur...hebat betul tindakan mak aku memadamkan api..kalau aku la tak tau la apa jadi umah kami...takut sgt!!!!

2 comments:

syalinda johari said...

ida ko tak sihat ker weh

emyda said...

aku sihat..ala sakit sikit2 jer...hehe..ko sihat?best kerja sana ek...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers