18 November 2012

Delivery Amway




nampak tak yg koyak tue...hilang brg aku time delivery..tension giler!

sepatutnya kotak tu ada printed nama aku,tapi takde..nmpk na dia tukar kotak baru..
Satu lagi kejadian yang tak pernah aku alami..selama aku jual amway ni tak pernah kehilangan barang yang aku order..nak dijadikan minggu lepas mmg la rasa nak menangis pun ada...entah pehal bulan ni boleh tahanla dugaan ku hehehe...gelak2 jugak..

dipendekan cerita yang panjang ni, selalu kalau order online barang ni harini order esok sampai..tapi tak jugak sampai2..pulak tu cuti depavali dan awal muharam so tak kisahla kan..aku pun sabar lagi menunggu...

tak jugak sampai..aku  pun call upline aku ..dia cakap nnti dia call amway tanya...

lastly aku dapat rabu ..itu pun lori hantar kat opis sebab rumah takde orang..

sampai2 pun macam tak sedap hati,...aku dapat barang aku sign terus aku naik..tak de aku ambik resit sign tu..entah kenapa aku bengap sangat aku nak cepat sebab bawak afy dtg opis mmg kalam kabut la...jaga diatakut dia lari kemana2...so terus naik bawak kotak seperti dlm gambar tu tanpa melihat kotak tu...india tu ada cakap siti u tak tgk kotak ni ada nama u..so aku tgk mmg betul ada..tapi kebengapan jugak patut tulisan tu print dari komputer bukan tulisan tangan..tulisan tangan aku pun ignore je..

sampai jer atas terus buka..tengok2 kotak tu ok..dalam kotak ada plastik//plastik tu koyak pulak..macam gambar yg aku tunjuk tue..

aku check2 rupanya vitamin2 yang aku order tu yang harga mahal tu hilang..

apa lagi terus aku call upline aku..

then terus report kat amway.com

amway dah ambik maklum dan akan mengantikan..nasib amway bagi balik..tapi kalau dia tau aku tak ambik resit tu kompem aku tak dpt semula vitamin mahal tue..

vitamin tu mmg HOT SALE....adui aku tunggu sampai sekarang amway belum anta lagi takut kehabisan stok je..kalau kehabisan stok mesti dpt lambat lagi..

pengajaranya: macam mana sibuk sekali pun barang kalau delivery mesti check depan2 lori tu jugak...aku mmg selalu check tapi entah masa tu mmg nak kene gak...aku boleh percaya bulat2 kat driver lori tue...tension seharian aku tau!!

vitamin ni la yang hilang...2botol hilang..mahal ni..manatak aku meroyan bila hilang!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers