03 June 2010

Kehidupanku selepas bergelar mummy

Sekarang kalau waktu kerja aku dah terasa yg betapa lajunya kene bgn pagi...walaupun aku tak cukup tido tapi aku bole siap awal pi kerja..mmg penat penat sgt..disebabkan nak uruskan anak pagi2 aku gagahkan diri untuk bangun...itu yang dapat siap awal..kalau sebelum ni mmg aku mmg susah gak nak buka mata walaupun takde anak..yela masa mengandung dulu mmg mengantuk sbb mlm ssh gak nak lelap mata..perut makin besar makin payah lelap..kiranya yang btl2 rasa tido sblm mengandungla..mmg itula kenangan tido paling best..sekarang dan akan2 datang kita lupakan la waktu tido...hehe..dpt lelap sikit pun dah bersyukur...kenangan tinggal kenangan..

Sudah melalui fasa ini aku harus untuk lebih bersemagat dan kehidupan kini sudah terasa lengkap..dengan adanya anak segala2nya untuk anak..masa,tido,duit dan tenaga semua ku serahkan kpd anak...

Pagi2 siap mandi aku akan menyusukan anak dan tukurkan pempes dia..main dengan dia dan borak2 sikit ngn dia..

Sian pada anak dlm minggu kerja ni dia mengamuk jer bila tau tak dpt mengopek..bila bagi botol dia tolak..mmg sian sgt...yela dah biasa mengopek..skrg aku tghari cepat2 aku balik untuk bagi susu kpd afy...masa dia dpt jer susu kemain lagi hisap dan kdg2 buat muka sedih kat aku...kelaka pun ada...pandai merengek2..dia dah pandai skrg..pandai senyum,borak dan keluarkan nada2 jantan dia..rasa terhibur...

untuk pengtahuan semua aku ni tak suka sgt ngn kanak2 or baby..bila dah ada baby baru semangat suka itu dtg...yela anak sendiri...sbb aku tak berpa minat sbb masa kecik2 aku dah puas jaga adik2 aku ni..letih tau jaga bdk kecik..tapi bila ada anak sendiri dah ok...suka tu dah stat ada..

suami aku mmg suka budak2..dia la yg paling rajin layan afy borak..nasib dpt laki yg pandai layan baby...alhamdulillah...

di opis,mmg teringat anak pk tgh buat apa la tu...bila msg dia tgh tido okla lega rasanya...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers