05 May 2010

Czer terbuka

Tak habis lagi rupanya..masa tengah mendodoikan anak aku..tetiba rasa berair2 kain aku..rupanya luke pembedahan aku terbuka..peh! kelam kabut aku..terus pergi klinik swasta..mula2 aku dah rasa gatal2 dan sakit sgt..aku demam sebelum kejadian ini..aku pun pelik knp aku demam...rupanya tempat bedah tu bernanah..

Keesokkan paginya aku pergi hopital putrajaya berjumpa dengan doktor pakar sakit puan..dai pun terkejut..sebelum ni aku duk wad luka aku ok jer..tak sangka bernanah..

Seorang doktor yang ambil kes aku ni pun tgkla luka aku..dia terus buka jahitan aku idup2 aku menangis kesakitan..patutnya letakla bius..ini tak doktor pompuan ni rentap jer..sakitnya..dia kuarkan nanah dan dikorek2nya..peh!!seksa sungguh..ada seorang doktor lelaki tu kenal aku..dia ckp besar sungguh dugaan kamu ni ..org lain bersalin tak terus mcmni..macam kamu kene dia ckp..aku redhala..aku menangis la sebab kenangkan diri ni..

Digunting semula kulit aku..sakitnya..idup2 aku rasa..mcm bersalin semula rasanya..dikorek2 dan dicuci..then ditampal..aku di kene admit wad..tapi aku merayu2 tak mau masuk wad lagi..Dah ramai doktor pakat sakit puan kenal aku..mrk pun dah faham situasi aku dan faham aku duk wad lama sebelum ni..mrk pun benarkan aku pulang tetapi kene dtg klinik tiap2 hari cuci..aku setuju untuk dtg cuci tiap2 hari..
Then aku dibekalkan ubat untuk cuci..dan aku dibenarkan pulang..aku tak mau masuk wad..kalau masuk wad lagila aku sakit nnti..

luka aku masih belum sembuh..tiap2 minggu aku ada apoiment dengan pakar sakit puan untuk periksa jahitan..

Lama kelamaan luka aku sembuh..sekarang daging mula tumbuh dan ada setengah inci lagi nak bercantum..

Sebulan lebih dah ni...luka aku makin pulih dan badan aku makin rasa cergas..alhamdulilillah aku makin sihat dan anak aku makin sihat..

Sesungguhnya Allah akan menguji hambanya yang diyakini dapat mengatasi ujian ini dengan baik..dan Hanya org2 yang beriman sahaja akan diuji..tamat...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers