28 May 2010

seminggu sebelum aku bekerja

seminggu sebelum aku stat kerja..aku stay di rumah dan melakukan pelbagai kerjo..isnin aku ke klinik putrajaya untuk hantar anak aku cucuk 2bln..nasib anak aku tak demam..dengarnya kalau cucuk ni selalu budak demam..alhamdulillah anak aku just nangis sikit jer..berat anak aku dah 5.5kg..patutla lenguh..hehe

selasa aku pergi HUKM hantar untuk checkup ENT..sebab masa anak aku lahir dia tak berapa dengar..mungkin darah penuh sgt...yang best nya hanya baby yang lahir di HUKM sahaja akan mendapat rawatan ini..kalau klinik kerajaan tiada rawatan ENT..

Rabu aku just duduk umah..sekarang memang takde peluang langsung nak masa or kemas rumah..bila anak dah bgn kena layan..bila dia tido aku kene baring sebelah..sebab anak aku ni jenis tak boleh aku jauh..macam mana la nak kerja ni..risau betul..malam2 dah siap tukar2kan baju aku dodoi2la dia..kalau tak dodoi sampai ke sudahla dia merengek2..

khamis aku pagi2 dah siap2 ikut ayah aku balik kampung jumpe nenek aku..di Klang..yang bestnya anak aku masuk keter akan lena..samapila pempes penuh baru dia terjaga..itu menandakan dia suh tukar..pastu netekla..semua makcik2 dan pakcik2 aku dah jumpe anak aku..aku dah temukan mereka..ok dah setel jumpa semua nenek2 dan atuk2 muda hafiy..lega..ptg balik smapi mlm je anak aku meragam..nak tido kemain susah..aku tau anak aku dah penat..masa kat klang mmg panas giler..sian anak aku..naik keter terhenjut2..so apa lagi meragamla..

jumaat kami balik Ijok pula..umah nenek suami aku..kali ni bawak jumpa semua makcik2 dan pakcik belah hubby aku...kali ni hafiy bantai tido..dia tak bangun ..adalah bangun tapi untuk tukar pempes..lain dia bantai tido..dahla semua tak dpt main dgn hafiy...takpala lain kali kita jumpa lagi..samapi umah tukar pakaian hafiy dia meragam.penat lagi badannya...dekat 1jam gakla aku berdiri dodoi dia...makan beli jer kat luar..makan siakap stim dan tomyam jer..erkkk!!kenyang..alhamdulillah..

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers