04 February 2010

Hari yang Malang

memangla tak bertuah langsung jumaat..aku pagi2 bangun nak pi keje awal..siap2 turun tengok keter kene kunci oleh kuncu2 BPH..bahagian kUartersla apa lagi..sebenarnya malam sebelum naik tido mmg dah nampak mrk org BPH dtg...tapi tak rasa mcm kene kunci tayar...kalu tau mmg awal2 dah parking lain..tempat kami parking tu tak la mengganggu sgt lalu lalang..cuma takde petak khas je..bayangkanla nak parking pun rebut..inila masalah duk putrajaya..parking problem dari pi opis sampaila kat umah..dah semua org yg duk situ 1 rumah ada 2 3 keter..macam manala tak cukup..parking bertingkat buat pun tak cukup...malang sungguh malam tu kami parking cantik la mmg tak ganggu..tapi yang geram keter kami yg kene..keter org lain kene warning jer ngn surat..dah la keter kami terpilih kene kunci tayar,abis kene bayar lagi bila nak buka terbang 50 pagi2 jumaat sedekah kat BPH..geram!! hangin 1 badan pagi2 jumaat..pi keje pin tak semangat...aku ngn sarat2 ni terpaksa tunggu kwan aku jemput...sian tak pasal2 kawan aku tu kene jemput..suami aku siap pinjam keter dia nak pi keje..kan dah menyusahkan semua org..geram!!!bayangkanla bulan ni jer abis 1 ribu lebih kat keter jer...mmg dugaan betul sarat2 ni...cian baby dlm perut tak pasal2 dia pun sakit sbb aku mengamuk2 pagi2..dah la umah teres tak dapat..org lain dapat..aku gak tak dpt..mmmg tak rezki langsung aku...duk apartment berebut parking pula..mcm2 hal!!Allah nak uji kami.."Sesungguhnya orang yang beriman tu akan Diuji"...pagi2 pi keje pun tak semangat..mmg tak leh luper la kejadian ini..tak ADIL bagi aku sbb semua org kene warning jer letak keter mcm kami...tapi kami kene warning,kene kunci tayar dan nama senarai hitam..nak tak nak suami aku bayarla!!duk putrajaya ni semua kene ada cash money...nasibla kami ni jenis yang tak boros..menyimpan..adala duit kalau emergency..pengajarannya ialah:Malang Tak Berbau...Buat baik salah,buat jahat lagila...geram!!!

1 comment:

Anonymous said...

Slm ziarah, simpati dgn perkara yg berlaku, awat la BPH ni, sabor je la ye.
papo pun, moga kekal sihat & sukses slalu..
http://niddm-dmt2.blogspot.com/

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers