07 September 2009

Solat Tarawih

bulan ramadhan ni mmg ramai yang menantikan solat sunat tarawih..tahun ni aku terus terang mmg jarang2 solat sunat ini..aku pas buka aku solat magrib dan rehat..ada masanya sampai aku tertido..sedar2 dah tgh2 mlm..

Pada tahun ni walaupun jarang buat soalt sunat tarawih,tapi aku nak kongsi pengalaman aku n suami..kami dalam sejarah bersolat tarawih di Masjid Besar Shah Alam dan Masjid Negara Kuala Lumpur...memang meriah solat disini..ramai umat dan parking keter penuh..terlampau gah dan agungnya masjid2 ni...Masjid shah alam wow!!mmg ramai umat..besarnya dan cantik dalam masjid..aku 1st time masuk dan bersolat tarawih..Masjid Negara pun ramai tapi tak seramai masjid Shah Alam..Kami turut pergi solat di Masjid Putrajaya...ini kali pertama aku solattarawih..mmg berperaturan masuk masjid ini..wanita kene terus pakai telekung sblm masuk..aku telah ditegur oleh park guard masjid putrajaya..depan2 dia aku terpaksa pakai telekung..cantik sgt masjid putrajaya...kami ke masjid untuk merasai solat di tiap2 masjid..kami tak pergi selalu..kami pergi selang2..Pada hari ni kami InsyaAllah akan bersolat tarawih di Masjid KLCC..saja nak rasa pula solat di KL..

selepas kami di KLCC , kami bertarawih di masjid Bangsar..tempat parking mmg takde..tau2 la bangsar mcm mn..jem manjang..keadaan masjid sana karpetnya kotor..mungkin tidak di vakum...

miggu ni kami bersolat di Masjid besi di putrajaya...keadaan di sana masih berdebu-debu.ini disebabkan mereka belum basuh betul bahagian lantai di bawah tempat pejalan kaki...ramai juga yang bersolat di sana..ada sikit rasa kepanasan kerana konsep masjid besi menggunakan "open" jadi icon dan kipas tak berapa rasa...pemandangan sungguh cantik..dikelilingi dengan tasik2...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers