20 April 2016

Kemalangan

Kejadian ini berlaku pada hari sabtu 4 April 2016, di jalan kebun. Sakitnya hati bila ingat kemalangan ini. Syukur kami selamat. Aku mengalami sakit di bahagian rahang dan pipi kerana terhantuk semasa sendiri di dalam kereta. Semasa hari itu, kami keluar pagi untuk ke Pasar borong, dalam masa sama dah keluar, aku cakapla baik hantar barang ni kejap, malas nak simpan dalam rumah lelama. Faham2 je la semak. Lagipun customer nak guna. Selesai sarapan kami terus ke rumah ni, dalam perjalanan di kawasan perumahan tu kereta kami slow2 sebab ada bumper2. Tetiba Boommmm!aku terhantuk sakitnya!!!apa lagi naluri pompuan nangis la sebab kereta kene langgar!!sakitnya hati!!Lagi sakit hati orang yg langgar tu , org kwsn ni juga. Alasan katanya tak perasan bumper!!Weiii kwsn umh ko takkan ko tak tau!!abis kemek bonet kereta kami..

Ialah setiap yg berlaku ada hikmahnya!! betul...org yg hati hati pun kene, Salah dari pihak lain.. kita yg dapat...so dlm marah marah, aku redha!!

Terus ikut dia pergi rumah, aku mmg tak percaya, aku mesti ikut. Suami aku lak cakap biar dia pergi amik Wallet. hei takkan nak biarkan nnti dia lari..

Sampai rumah dia, kene taruk dia dengan bini dia..Siap bini dia ikut sekali ke balai..muka tak bersalah jer...

Selepas buat report, dia kene denda dan kami dapat claim dengan insuran dia..

Rezeki dapat juga terus repair kerosakan dari bas yg langgar sblm ni...terus siap semua..itula hikmah di sebalik kejadian...

Skrg bila bwk kereta mesti nak tengok cermin CC blkg, takut org tak brekk...penat la kulur kilir pi balai buang masa.

Masa hari kejadian nak pergi pasar tak jadi terus pergi balai..

Rezeki jumpe org bengkel repair kereta cepat..lega sgt..seminggu takde kereta menumpang bagai..memang loteh...

lupa cerita, org yg langgar tu slps selesai report bersalaman dan bgtau nak cepat sebab nak tgk wayang!!!sakit btl hati...

alhamdulillah dapat juga kereta dlm keadaan yg normal...siap spry baru lagi...


Keadaan kereta semasa hari kejadian

ini la kereta yg langgar kami. tgk bumper jln blkg tu dia tak break terus lentung kereta kami


ikut sampai rumah

aku rakeman la bengkel ni!!pergila nak cat ke apa semua boleh


Salinan laporan polis

Semasa repair. Kemek dalam

touch lagi sikit

siap!!

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers