21 June 2015

Ramadhan

ENT 

Alhamdulillah dipertemukan ramadhan kali ini. Hari pertama puasa aku MC kerana temujanji dengan doktor pakar ENT. Sebelum ni aku batuk dan selsema lama, bila sudah baik, baru perasan yang takde deria bau. Bila kritikalnya aku tau ialah masa ada jamuan durian di pejabat. Boleh pulak aku tak bau, semua orang kecoh sebab bau. Inila namanya nikmat deria bau telah di tarik oleh Allah. Baru rasa macam mana seriknya bila tiada deria bau. Petang tu juga aku buat temujanji dengan pakar. Punya la risau. Gila kau orang lain boleh bau,aku buat deq je..takde perasaan.

1 ramadhan terus aku jumpe doktor pakar ENT. Bila di lihat ada mikus dan lendir serta bengkak di dalam hidung. Bahagian atas nak ke deria bau. baru aku tau di mana letaknya deria bau..setelah alat hidung dimasukan ke dalam hidung, sepatutnya tak sakit. Tapi setelah dokto check aku terus sakit2 kepala dan tengkuk. mungkn tempat tu telah di usik.

Terbang duit syukur juga malam tu juga selepas makan ubat antibiotik,alahan dan anti radang serta spray terus ada rasa bau2..hihi..

Itula puncanya bila batuk teruk berbulan2 aku jumoe dokto biasa. bila dapat ubat je makan antibiotik elok kejap..dalam hati dah berkata kata kene jumpe ENT juga ni, aku buat deq je..akhirnya takde deria bau. hah kau kelam kabut aku carik doktor pakar ENT..

Alhamdulillah selesai masalah keluar kan duit juga untuk berubat. baru baik..

Ubat wajib makan


Lampu Rumah Pr1mA

Selesai jumpe doktor dapat MC terus ke NIlai 3 cari lampu rumah. ini la masanya,walaupun tak sihat redah juga. kalau tidak bila nak pi beli. masuk satu kedai terus je beli,tanpa fikir panjang kami terus beli.. Dapat la lampu ruang tamu 2 dan kipas ruang tamu. Lampu bilik tido anak2 dan segalanya lampu dah siap..lega...

lampu dan kipas di Nilai 3


Baju Raya

Selepas balik Nilai, aku terus jemput anak2 dan afy awal2 ramadhan nak baju raya. Terus pergi IOI Mall cari baju raya.. Alhamdulillah tak lama sampai2 terus masuk butik satu tu nama TUCZ. Masuk nak tengok2 je terus grab..sebab dah penat dari pagi tak berhenti. So dapat color tema kami terus bayar...awal puasa banyak lagi saiz. Jadikan pengajaran raya sebelum2 ni takut takde saiz dan takde kudrat. Kami decide beli saja...simple je...takde pilih2 sangat..

Siap Baju Raya Family

Alis tambah baju dress pink. Pembelian rm400 dapat beg kuning tu besar..

Ok selesai cerita 1 ramadhan...

Malamnya kepenatan..Jumaat MC lepak umah...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers