24 February 2015

Kejadian CNY

Selamat Tahun Baru kepada kawan-kawan chines aku. Merasa jugak aku sambung makan besar my fren. Pengalaman yang baru sebab dapat ber -Yee Sang..ala lambung lambung makanan tu...gambar ada di bawah...

Ikutkan plan cuti kami nak balik gemas. tapi tak jadi sebab ada dua kejadian yang tanpa di duga.

Pertama adik lelaki aku dimasukan ke Hospital kerana Gastrik Kuat melanda dia. Hampir seminggu adik aku ni merana muntah muntah. Dalam masa sama kereta dia pulak rosak..So dugaan ada dia bertimpa-timpa. Kami yang ada berdekatan ni membantu apa yang termampu. Adik pompuan aku bagi pinjam kereta dan aku bagi duit untuk repair yang rosak. Masih juga tak boleh selesai. Kesudahannya bawak balik gemas kereta tu repair.

Dia waded 7 hari paling lama. alhamdulillah dia semakin sembuh. perut dia ni pernah operation appendix. so disitu perut dia stat kene jaga dan tak boleh salah makan or lambat makan. mudahan gastrik tak melanda lagi. Peel dia ni suka lewat makan. tu yang kami bising2.

Kes 2 pulak semasa CNY ni adik ipar aku yang bini si kembar ni tanganya tersepit mesin semasa kerja. Adui kejadian ni memang serius aku..semasa kejadian tu, adik aku lakinya ni jaga anak di umah. wifenya(adik ipar aku) tak dapat cuti, sebab baru naik cuti bersalin. adik ipar aku ni ditugaskan untuk buat Roti(mmg kerja pakar buat roti)Giant. Seperti biasala kerja, bila ditanya org macam mana tgn di termasuk(aku blm kesempatan tye btl2)pastu dia cakap selalu buat ok jer..mesin tu pulak makan tuan..adui..sedih..yang b____ nya tak panggil bomba,dibiarkan je adik ipar aku ni merana tggu bomba..sebab tak boleh setel,panggil gak bomba..teruk btl la..patut awal2 la panggil bomba..punya sayang mesin dari staff. datang je bomba terus zass.....setel...bwk emergency serdang..serdang pulak lambat terus adik aku bawak bini nyer ke swsta..terus admit..nasib pakar tulang cakap tak patah..cuma kuku mati dan ambik masa nak elok tgn.

apa lagi mak bapk aku la yg paling risau..kesian mak aku ni hulu hilir. pas jaga adik aku kat wad,menentu pulak tersepit tgn..mudahan mak aku sihat dan hidupnya diberkati segala atas bantuan yang diberikan kepada kami semua.amin...

So plan bertukar, kami balik kampung hubby sehari semalam saja,,untuk isi masa lapang. terkejut la mak mertua tgk kami balik.

Time kami balik pulak foging di kawasan kg tu.siap masuk umah lagi...abis barang2 kene asap foging..membara je..apa la org tu siap masuk umah..dengan segala apa tak tutup...grrr..

lepas balik kampung kami lepak seremban umah kakak aku la..berpuas puas la anak2 main jumpe sepupu sepapat..

now aku batuk,sebab otw balik putrajaya dari kg hubyy,masa anak2 tido kami balun beli cendol kuala selangor..sedap giler..mmg terasa la...pastu batuk tak hingatt..

lagi satu nak ingatkan simpan air sebab dijangkakan musim panas stat skrg..risau btl dengan cuaca sekarang.....
pasrah je muko adik ipar aku ni!!

sedih aku tgk...


bengkak..sakit ni

inila budak2 tecik berkumpul di seremban


masing2 cuba lompat!!kelaka afy

afy melompat suka sgt!!kepala takde!! hahaha
tgn yang telah dirawat.
pengalaman ber Yee Sang

aku bwk anak2 duk dlm keter,sebab foging dalam umah MIL...grr



No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers