09 July 2013

Selamat Berpuasa 1434H

Selamat berpuasa kepada semua muslim dan muslimat...Semoga kita dibekerkati dan dilimpahi dengan nikmat yang tidak berbelah bagi...dikesempatan ini memohon kemaafan segala salah silap selama ini secara tidak sengaja...amin

Sejak kebelakangan ini sebelum puasa aku dah rasa debaran puasa tahun ni..hihi entah kenapa?aku terasa macam takut dan sebak dan gembira semua ada..mungkin cabaran sebagai ibu yg membuatkan aku berdebar. maknanya dulu alis baby tak la risau sgt..now dia dah besar so utk bersahur dan berbuka memang memerlukan tenaga yg lebih...untuk menyiapkan juadah berbuka sahur itu la cabarannya..

takde rezeki di awal puasa aku dah period..so mmg aku tak dapat puasala..adui rugi la...takper2 nekad abis Ramadan nak terus ganti...amin..mudahan dapat la plan ni berjalan lancar..

Alhamdulillah baju raya semua dah siap..persiapan raya kali ni mmg sgt sederhana dari sebelum ni...aku dengan 2pasang baju raya,alis 2pasang baju kurung ,1 pasang baju seluar dan afy sepasang baju melayu dan sepasang je baju seluar...tudung je aku kene carik hihi..biasala pempuan mesti nak melaram ala sebagai memeriahkan dan menyerikan time raya..sebenarnya ini semua mmg aku tau tak pentimg,tapi aku ni ikut keadaan..bila keadaan itu mmerlukan kita bergumbira kita buat dan seterusnya..

untuk kuih raya mmg tiada peruntukan...biskut2 raya semua mahai...kalau org dtg aku akan masak panas..itu jer..

disebabkan huby final year mmg mmerlukan dia kuar duit lebih utk projek..so kami terpaksala sgt2 bersederhana..but tetap merelip merilap..hihi..

tahun ni beraya di gemas...dah 2tahun kami beraya di kg huby..tahun ni agak meriah lagi sebab adik aku bakal melahirkan baby baru..so tahun ni kami akan bergambar beramai2 lagi..nasib adik aku mmg photographer..so dia la akn arrange...

okla selamat berpuasa...

sblm tu aku mmg sedaya uaya nak update blog diopis..tapi entah kenapa berok ban aku ni tak leh guna..di rumah boleh pulak..itu yg muskil..

1 comment:

syalinda johari said...

ida..selamat berpuasa..

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers