08 October 2012

Sibuk sangat urusan anak2

Selepas raya aku n huby sangat sibuk...lama tak update blog kisah anak2 aku ni..ni aku nak cerita..kami ni tak habis2 pergi klinik jer...selepas raya anak2 kene demam batuk selsema...pergi emergency tak cakapla...amik gas lagi asyik2 amik gas bagi redakan kahak anak2 aku ni..yang buat aku huru hara yelah depa2 ni tak leh tido malam...ganggu pernafasan ..lagi2 la afy tu dari baby sampai sekarang masih lagi amik gas tu..kesian aku..sampaikan dia dah muak dan nangis bila nak ambik benda alah tu..bukannya sakit pun kene benda tu tapi afy dah bosan sebab tu dia meragam n menangis teruk sangat...kesian mmg la kesian tapi apa boleh buat kahak dalam dada tu penuh....afy tak pandai lagi nak henjis hingus dia...check darah dan x ray dokto kata ok darah semua ok...antibiotik yg paling kuat dah makan...sekarang ni nak pantau jer takut kene balik,....kalau kene ashma lagi kenela ambik inhiler...nak katakan tiap2 minggu mesti pi klinik...seminggu 3 4 kali gak la pi klinik...now afy dah ok..tapi selera makan dia turun,...dia macam tak mau makan..asyik nak susu jer...ini semua sebab dia tak sihat..kalau dia sihat mesti macam2 dia makan..

adik pulak sampai sekarang masih batuk terukk...semalam petang pi ambik gas lagi..kesian aku tgk nak2 baby...tido pun terganggu...pelik tau...selagi tak buang kahak mmg payah nak elok...batuknya kemain kuat...semalam tido luar pun menangkup...nak bagi selesa..tapi tersumbat pulak hidungnya...kesian betul la...aku ni dah macam2 buat..ikut petua ini itu tapi belum dapat selesai..

pi klinik semalam dapat antibiotik lagi untuk alis...antibiotik ni utk kahak dia...supaya muntah...dapatla muntah semlm..selepas makan okla...nampak dia muntah byk..kuar kahak semua...mmg melekit2...patutla tersumbat jer hidungnya..

Nak kerja pun tak selesa..asyik pk hal anak2 jer..

tadi baru dapat sms, pengasuh yang jaga afy tu tahun depan tak mau jaga afy lagi..alasan nak anta anak sekolah...mustahil la dia tak mau duit...lagila anak nak sekolah mesti nak duit..tapi aku positif jer la...pk alasan tu munasabah...atau dia mmg dah tak mau jaga afy..entahla..abis anak2 org lain tu macam mana?duit bulan2 dia tak mau ker kan...aku sms jawab nanti bincang semula...

aku baru cakap ngn huby, tak mau dgr pengasuh bgtau tak mau jaga anak..aku mmg stress....kalau anak aku ni sihat walafiat takde alergik aku mmg suh duk taska je...pk kan anak2 alergik,tu aku cari pengasuh..

Tapi dah nasib aku...dapat pengasuh semua macam hampeh...ikut suka jer nak jaga..kejap nak kejap tak nak..pastu tak mau cakap depan2...nak sms je..

dah la aku pening pk anak2 tak sihat lagi...tapi ok jugakla...3bulan awal pengasuh cakap..takdela macampengasuh dulu amik duit terus berhenti...macam2 perangai pengasuh sekarang..aku kalau byk duit mmg amik bibik jer...aku yg bagi arahan..bukan dia yg bagi arahan..

takpela..apa yg berlaku ada hikmahnya...dan aku sentiasa positif dengan ujian ini...aku percaya dan yakin aku akan dapat yg terbaik..walaupun lambat aku akan dapat jugak...

sekarang otak aku nak sihatkan anak2 dulu..aku ada beli produk shakleen...aku nak kasi kami sekeluarga makan protien ni..nak bagi reducekan kahak2 yang ada pada kami...bila kahak dah hilang,insyAllah batuk mesti elok...kahak yg banyak tu buat kan kuman..bila kuman tu ada je masalah tu tak selesai...

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers