11 February 2011

Macam ada





Masukkan dalam bakul baju ni senyap...ha

Seronokla afy sebab nenek dia dtg umah...ada zara sekali kerana ikut kak long pi kursus..kak long aku kursus kat bukit kiara..so umah aku biasala jadi tempat transit dia.hahhaha..tak kisahla...lagi bagus afy ada umah tak payah pi taska...seronok bukan main afy lasak dan hapy sebab ada zahra..

Perangai afy masuk 11 bulan

1. Afy sekarang dah pandai nak ikut kalau nampak aku pakai tudung ..melalak2 dia nak ikut...hehe..kesian tengok..kalau kat taksa pepagi dia tarik tudung aku sebab tak mau lepas...bila jadi gitu sebak tengok sebab dia dah kenal mummy dan abi dia..

2. Afy kat umah suka berkemas..abis semua barang umah dia kemas..kalau nampak majalah2 tersusah pasti dia akan sepahkan..baling2...memang selerakla...majalah aku abis rosak...

3. Afy dah pandai becok..sangatla becokk tau..dia ni panjat2 dah pandai tau..

4. Makan dah pandai suap sendiri..aku bagi bubur dia suap masuk mulut tapi bisalah selerakla...memang hari2 menyapu n mengemop..lantai melekit2..

5. Dia dah pandai buat bacak kat kami pulak..berdiri tepi langsir yang jarang tue..dia Bacak kito pulak...kelaka...kadang2 dia gigit langsir aku..aiyo222..tu yang batuk..semua nak masuk mulut.

6. Dah pandai nak madi sendiri...tak payah pakai Besen tau..dia berdiri pegang baldi tadah air tu..pastu dia kocak2 air tue..abis sampai bilik tido aku basah merecik2..

7. Dah pandai bosan...merengek nak naik basikal dia dan suh bawak bawah paartment main..mmg hapy betul dia...

8. susahnya nak pakaikan pempes dan baju kalau pas mandi..geram2 aku..sampai lengeh2 dan berpeluh aku..

9. Sekarang tak payah nak nanyi2 kalau nak tido dia akan dtg merengek2 dan lentok kat bahu..itu tandanya nak tido..bagi susu lena la..

10. Semenjak baik dari berak2 kene virus dia kuat makan..sampaikan perut dia buncit takut aku tengok...

2 comments:

puja said...

anak ko membesa macam2 bende dia nk buat kan? aku ni dah x tertulis lg dah psl zara..byk bondo nk buek..
tp ko kan jahat sb amik gmba anak ko jatuh beskal..gilo x ponah di buek org la hahaha cian dioo kono malukan dlm blogspot.nt dah bosa dia baco br tau haha

emyda said...

hahaha...

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers