08 February 2011

Kenali Diriku

Aku nak story mory pasal diri aku..ini kerana aku telah di Tag oleh kak ina atau dikenali sebagai http://www.faina7748.blogspot.com/ hehe...pasni abisla semua cerita pasal diriku org tau..ala takpe..kan ramai nak kenal aku..perasan woi...hehe

1. Nama aku yang anda taula...panggilan kampung aku ida...bisala2 jer ida ni..orangnya pun sedang2 jer..aku ni kemetot jer...tapi kuat makan..badan naik sikit2..sekarang tak mau naik byk aku pun tak tau..aku makin slim world skrg..huhu..

2. Asal Gemas..mama aku asal dari BANGI selangor..ayah aku dari KLANG selangor..kenapa duk gemas??kerana atuk aku berhijrah ke GEMAS masatu..semua anak2nya di angkut sekali ke gemas..atuk aku keje kampung tapi dia byk beli tanah..yang tak bestnya tanah kat bangi dia jual..hanya ada atuk2 sedara jer..kalau la tau ada putrajaya kompem atuk aku tak jual..mahal ooo tanah bangi..leh aku buat umah kat bangi..ahh luperkan la..yang penting sekarang kami dah jadi org negeri sembilan..duk menetap sangatla lama..dan kubur2 keturunan pun bnyk kat gemas..nenek aku belah mak ..adalah keturunan CINA..cina dari KLUANG johor..nenek aku anak yatim piatu..so bila atuk aku kawin..nenek aku pun jadilah ISLAM..Sampai lani nenek aku speking cina dan melayu...nenek aku ni bijak bahasa,...kenepala aku ni tak bijak2..huhu..kebijaksanaaan hanya turun pada adik2 aku jer...huhu...

3.Ayah aku dari KLANG...memang keturunan JAWA...adik beradik ayah aku ni ramai..so kalau kenduri tu tak sah kalau tak pasang kemah..sekarang nenek aku dah takde..mesti jarang blk KLANG...Arwah nenek suh aku buat umah kat tanah ayah aku kat KLANG..sepatutnya pencen ayah aku nak stay KLANG but tak jadi sebab dah seronok sgt duk GEMAS yang amat damai tue...

4.Aku sayangkan kucing..aku ni nampak jer ROCK KAPAK..tapi kan aku sgtla lembut hati dgn kucing..kalau aku jaga kucing mmgla mcm manusia aku buatkan..hahha..aku stop bela kucing sejak duk kurters...huhu..sebab umah atas..kalau bawah aku jaga gak...hilang stress bila borak ngn kucing..hanya org mcm aku jer faham..

5.nanti sambung lagi...kang org opis nampak..kecoh.okla aku kat umah ni...anak aku tido..huhu

5. Aku tak suka makan sayur kailan dan sawi..tekak aku ni tak leh masuk..kira okla dulu lagi teruk langsung tak usik..disebabkan aku nak cantik aku pun makanla sayur..yelah beli pencuci muko mahal2 pun kalau tak jaga dalaman pun tak bagus..so sekrang aku dah byk makan tomato dan ulam2..sangat suka..feverot tau...

6.Aku nak sangat ada keter..aku minat keter suzuki alto..mmg suai dgn body aku yg cute2 ni..nantila ada rezki nak beli...tapi itu tak urgent pun..

7.Dulu kat sekolah aku minat dan bijak dlm matematik..matematik tambahan aku lulus tue..kira hebatla dari suami aku..dia bijak kimia,fizik,BI,sejarah,matematik,LK, dan semua la dia bijak..aku ni bijak 1 jer..yg lain haprakk..cukup2 makan jer...

8.Dalam adik beradik aku ni yang paling garang dan tegas..tetapi aku juga la seorang kakak yg paling kuat gelak...sampai air mata keluar dan tak berhenti2...susah nak stop..hehe..dlm hati ada gak bunga...kalau aku dah syg seseorang tu aku sanggup berkorban jiwa dan raga tau..sapa2 yg jadi kekasih aku tu taula...hahahhahaha...lagi satu aku ni mmg BACKUP besar family..aku pantang org sentuh family aku...SINI aku kerjakan...haha

9.Aku pernah operation Hidung..sebabnya ada ketumbuhan dlm hidung..dulu seblm operate muko aku byk jerawat besar2...apa buktinya tgkla muko aku sekarang ada kesan lubang2..now aku sgt bersyukur muke aku dah pulih...dulu malu la nak berdepan ngn org..nak snap pic pun malu...now aku la org yg suke bergambar..hehehe

10.Cita2 aku dulu nak jadi cikgu..so aku pun aply la guru..dapat aku jadi guru ganti/sambilan..adui makkk...budak2 skrg takut aku...mrk terlalu extreme tau...tu yang aku cabut..sebab aku mmg tak sesui rasanya...alhamdulillah dpt keje skrg..

11.Kerja skrg aku sgt suka...ada tapinya..biarla rahsia..

12.Aku yang suka berterus terang dan tak hipokrit...

13.Aku suka kan jahitan tapi sampai lani takde masa nak pi kelas jahitan..dulu dah pi tapi separuh jalan...

14.Aku suka berkawan..aku berkawan mmg takde niat utk apa2..

15.AKu dulu mmg pelari jarak jauh sekolah..mmg tererla menang jer..haha..yg pecut aku mmg kalah..sangat la aktif ka sekolah...now dah pencen la..

16.Aku ahli pengangkap yang setia...aku pernah berbasikal sejauh tak ingta...dan mendaki gunung...mmg tak cayala aku boleh sampai gunung ledang...dari rumah aku kat gemas boleh nmpk gunung tue...balik dari turun gunung aku tak tido...aku keluar lagi pi tgk gunung tu dari bukit umah aku..mmg best sgt..korang penah naik ker???mg mencabar wei...mcm2 aktiviti pengakap muko aku mmg ada..dulu tak pakai tudung mmgla lasak...

17.aku suka minum teh tarik dan makan nasi lemak...aku suko na makan berat2 pagi2...aku ni kuat makan tau...

18.HAbis suami aku belajar aku pulak nak belajar...bukan belajar degree tapi belajarla lain..macam kuih2 tradisional or menjahit...skrg tak boleh anak lasak...mmg tak menang tgn..

19.Aku sgt rajin dan ringan tulang dirumah....pandai masak..tapi kdg2 malas...haha..

20.Umur aku dah 30thn skrg...umur 45thn nak pi mekah...kalau dapat...

21. Aku suka makan jagung..bagila byk mana pun aku boleh makan.

22.makan pelbagai jemis ulam jenis kekacang..macam petai,jering dan porodeh pun aku telan

23.aku kaut ketawa...pastu kalau teringat2 sesuatu yang lucu aku gelakkk seorang diri.

24.Suka bermotosikal..cita2 nak beli motor berkuasa tinggi dan suruh hubby bwak..

25.Aku berdoa pada ALLAH supaya diri ini tidak sombong sampai bila2..amin...

Okla cukup setakat ini ye ..dah kenal diri aku..so aku pulak nak kenal diri anda..

puja zaidah sakila sbkb ummiamirdayana

2 comments:

Unknown said...

nt aku nk mengarang lak hihu

emyda said...

haha...karang jgn tak karang

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers