29 September 2010

Simpanan

Raya ni pertama kali aku bersama anak..so memang pi mana2 dapat duit raya..banyak gak tempat aku pi walaupun terkejar2..malam mmg time anak aku tido..so mmg kalau nak raya siang2..sejak akhir2 raya ni kami pergi malam sebab siang kerja..so bila malam memaang anak aku tido dah dalam keter..samapi umah raya tu kami bawak dia tidola..apa lagi tuan2 rumah bentangkan toto la..hehe..

Kutipan duit raya untuk haiy boleh tahan banyak..kami dah bank in semua kat bank..tinggal yang ada ni yang balance baru dapat...kami amalkan untuk tidak menggunakan duit anak..biar walau sengkek macam mana pun jangan di usik duit anak..itu pemberian orang...sebab tu cepat simpan..boleh tahan banyak hafiy dapat..simpanan hafiy pun dah makin banyak di bank..alhamdulillah...rezeki..

Insuran hafiy pun aku dah beli..medical card dan kematian...ini semua sebagai perlindungan sahaja..harap2 tiap apa yang berlaku..bukan duit yang kami nak tapi ini semua sebagai perlindungan kalau ada apa2 yang berlaku...harap dijauhkan...walaupun aku ni tak banayk duit tapi boleh la semua insuran diri dah ada dan simpanan sikit dah buat..cuma sejak kebelakangan ni payah sikit nak menabung barang2 dah mahal..kami peruntukan banyak kat makan..lagi2 aku baru bersalin so keperluan vitamin dalam badan sangat mendesak...so selain vitamin aku makan..kene makan n masak benda yang berkhasiat..tu yang tak dpt nak menabung na..kene makan n terus makan..aku menyusukan anak lagi..so mmg tak berhentila makan...tak boleh nak kedekut..so keperluan benda2 lain dikurangkan.

No comments:

Dalis Sofeeya

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dini Hafiy

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wedding

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Kucingku

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers